Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med ipod och mini

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problem 1:
min 15GB ipod har plötsligt börjat uppföra sig lite udda, om jag inte har använt den på ett tag så försvinner alla låtar på den....ingen finns kvar. om jag kopplar in den till datorn så kommer ett animerat förstoringsglas och en bar som visar att den utför en process av något slag som tar väldigt lång tid. sen är alla låtar där....ett tag sen börjar det om.

Problem 2:
min tjej har en mini som även den har börjat uppföra sig konstigt. Helt utan anledning börjar den visa "okej att koppla ifrån"-symbolen. då detta sker kan man inte göra någonting bara att vänta ut batteritiden sen får man ladda den koppla ur den och den funkar i cirka 5 minuter och sedan börjar det om.

vore väldigt tacksam om någon kunde ge lite förslag till hur jag kan reda upp det här. tack på förhand

Kan tyvärr inte hjälpa dig.... men jag läser om mycket fel på dessa rackare.... undrar bara vad folk gör med sina pods? Tappar dem och drar dem på marken efter sig.... drar i USB och FireWire sladdarna fram och tillbaka lite hur dem känner för det.... kastar sig på dem? eller vad??

Är där verkligen så mycket fel på dem..... det verkar precis som att det inte längre är frågan OM dem kommer börja klydda utan NÄR dem börjar??

Av ren nyfikenhet...... Hur gamla är dessa två pods du talar om?

15gbn är ganska gammal nu köpte den i usa när den var flong ny där va kan det vara 2år sen eller nåt sånt... den har aldrig krånglat innan och batteriet håller fortfarande bra standard. minin är rätt ny men jag skall kanske tillägga att den har tagit ett ganska långt cola bad och överlevt men det kanske är det som spökar nu.

jag tror inte att det är låg kvalitet på ipods men man kan nog få den uppfattningen om man läser för mycket på forum.....

Ja det har Du nog rätt i! Dem flesta ska ju ha sina problem lösta o.s.v

Men Du verkar ha haft med dem att göra ett tag, så jag litar på Ditt generella omdömme om Podzen (har själv inte haft min länge, därav lite fundersam)

Tack för svar! Hoppas Det löser sig med dina små!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 01:27
Ursprungligen av 509blkl:

Problem 1:
min 15GB ipod har plötsligt börjat uppföra sig lite udda, om jag inte har använt den på ett tag så försvinner alla låtar på den....ingen finns kvar. om jag kopplar in den till datorn så kommer ett animerat förstoringsglas och en bar som visar att den utför en process av något slag som tar väldigt lång tid. sen är alla låtar där....ett tag sen börjar det om.

Jag hade samma problem med min 3g ipod i början och då satt jag och väntade på förstoringsglaset varje gång, men efter ett tag så orkade jag inte längre och började göra en omstart varje gång det hände. då löste sig allt för tillfället för mig, och efter en tid så försvann detta fenomen. (jag tvivlar visserligen på att det beror på mina reboots, men ändå...)

Och säg åt tjejen att starta om sin mini istället för att vänta ut batteritiden! det verkar ju väldigt drygt..

Colabadet spökar nog som sagt var..hehe...Cola + elektronik = inte bra.

lustigt bara att den överlevde badet direkt efter och att den börjar spöka först nu...
som olof säger så är det nog badet som spökar..

ja det e ju det som e skumt den har funkar felfritt ganska länge efter badet. det går inte att göra en omstart när skylten visar sig, kan inte trycka på nåt.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-03 18:22
Ursprungligen av 509blkl:

ja det e ju det som e skumt den har funkar felfritt ganska länge efter badet. det går inte att göra en omstart när skylten visar sig, kan inte trycka på nåt.

vad är det för en ipod? min 3g krånglar ingenting när jag jag gör en omstart

njä det är inte så konstigt faktiskt...vätskor, eler rättare sagt jonhaltiga vätskor dvs alla förutom detsvatten och oljor osv., kan förstöra elektronik på lite olika sätt. Dels det direkta kortslutning och att man då bränner elektroniken dels att ledningsbanorna efter ett tag kan börja oxidera.

Men jag kan ju ha fel, vi hoppas väl på det och att den blir normal igen!

1
Bevaka tråden