Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grrr...uselt batteri

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 20:30

Jäkla vidrig marknadsföring av Apple att säga att deras batteri räcker i 12 timmar. Jag testade min idag efter två veckor av innehav och användade (då batteriet bör vara på topp). Batteriet orkade i sju timmar och fyrtisex minuter, och då rörde jag inte ipoden en ända gång. Och ja, lyset är avstängt och EQ likaså.

Vad ska jag göra?
Lönar det sig att skicka in skräpet till Apple? (Vad gör de åt saken)?

/ Joel

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-28 20:34

bara en liten fråga - laddade du den genom firewire eller vägguttag?

Ursprungligen av erik:

bara en liten fråga - laddade du den genom firewire eller vägguttag?

Håller den bättre om man laddar via vägguttag?

Batteritid (3) Upp till 12 timmar Upp till 8 timmar Upp till 15 timmar musik; upp till 5 timmar bildspel med musik Upp till 12 timmar

Så ser det ut på apples sida http://www.apple.com/se/ipod/u2/specs.html

Så det är upp till men det tar ett tag (läs ett par laddningar) innan battriet nått full kapacitet, men tycker du att det är för dåligt så tycker jag att du ska ringa apple!

Mvh. Olof Wahlberg

Näe, men det går snabbare.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 22:07

Jag laddade genom brittiskt vägguttag, och jag har 18,4 GB musik på den...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 22:10
Ursprungligen av joelphoto:

Jag laddade genom brittiskt vägguttag, och jag har 18,4 GB musik på den...

och jag har haft minst sju laddningscykler...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-28 23:01

Nu skrämmer du upp mig här, jag som precis beställt en iPod och väntar på att den ska dimpa ned i brevlådan

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 00:36
Ursprungligen av cruZZade:

Nu skrämmer du upp mig här, jag som precis beställt en iPod och väntar på att den ska dimpa ned i brevlådan

Samma här! Snart får jag min ipod 20gb det är ju verkligen synd om batteriet är så dåligt...det var ju en anledning till att jag beställde ipod och inte ipod mini :rolleyes:

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-28 22:06

är det verkligen så?
hade för mig att jag läst att man bara kunde ladda upp till 80% med fw, och fullt om man körde genom vägguttag.
kanske inte läste manualen tillräckligt noga.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-29 02:11

ok...när ni får era kan ni väl skriva i den här tråden igen och berätta om ni har samma strul?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-29 10:53

men inget förhastat efter första laddningen...

Kan meddela att min i lördags klarade lite dryga 3h bara spelning utan att ha rört något. Kompisen min fyller ett år i jul, men jag kommer byta ut honom mot en ny innan garantin tar slut :-/...

  • Medlem
  • 2004-11-29 18:30

min g4a klarar ungefär 8 timmar, vill den inte mer...... men det står upp till 12 timmar, men den borde klara iallafall 10

du ska inte klaga.. min orkar bara 4 timmar

Batteritiden är det inget fel på med min iPod iaf. Jag har en iPod G3 15GB och den ska klara 8 timmar. Jag körde utan problem iPod'en med iTrip över 5 och en halv timme i sträck. Och då ska man tänka på att iTripen drar mängder ström.

Förövrigt så får man lära sig att ladda iPoden var och varannan dag, det är ju inte hela världen då laddningen sköter sig självt när man pluggat i kontakten. Ni behöver alltså inte sitta och titta till den lilla raringen under tiden! :rolleyes:

Min 40gb 4g klarar ungefär 5½ h...

Dags att ringa Apple

Vad säger du?
Tittar du inte på när din lilla raring laddas?
Hur kan du då veta att den laddas ordentligt?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2004-11-30 11:05
Ursprungligen av hammar:

Kan man ta bort musik från datan utan att den försvinner från ipod? vill gärna veta hur man gör i så fall.

vad har det med dålig batteritid att göra?
ta bort auto-synkroniseringen mellan din dator och iPoden genom iTunes.

framför allt: läs manualen. fråga sen här.

Ursprungligen av hammar:

Kan man ta bort musik från datan utan att den försvinner från ipod? vill gärna veta hur man gör i så fall.

Som erik skrev... läs manualen, men jag kanske kan göra ett undantag för just dig? :rolleyes:

Du kan tabort all musik från DATORN utan att den försvinner från ipoden, men var då noggrann med att ställa in ipoden på manuell syncning så att du inte syncar ett tomt bibliotek mot din fulla ipod! För att sedan föra över låtarna till datorn igen använder du iPod agent! (kellogs, som han tidigare kallade sig, har skrivit ett fint litet dokument om hur du använder det, så läs och njut!)

Hoppas det var till hjälp.........

min flickvän har en ipod mini, hon fick den i förrgår och har använt den 3 gånger, båda ggr har hon lyssnat 2 timmar sen har den dött... å idag dog den helt efter en timme, å den laddar inte när man sätter i sladden... åå hon har inte tappat den i marken eller så... ska man lämna tillbaks den då eller?

Ursprungligen av piluppa:

min flickvän har en ipod mini, hon fick den i förrgår och har använt den 3 gånger, båda ggr har hon lyssnat 2 timmar sen har den dött... å idag dog den helt efter en timme, å den laddar inte när man sätter i sladden... åå hon har inte tappat den i marken eller så... ska man lämna tillbaks den då eller?

D tycker jag du ska, om den e så ny så absolut,

  • Oregistrerad
  • 2004-12-01 23:12
Ursprungligen av piluppa:

min flickvän har en ipod mini, hon fick den i förrgår och har använt den 3 gånger, båda ggr har hon lyssnat 2 timmar sen har den dött... å idag dog den helt efter en timme, å den laddar inte när man sätter i sladden... åå hon har inte tappat den i marken eller så... ska man lämna tillbaks den då eller?

Jag tycker nog hon skall behålla den. Den blir säkert bättre om några år eller så....

:eek:

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 07:46

Det finns inget att vara orolig för som jag ser det. Apple är det bästa företaget jag har haft att göra med när det gäller support. Är det för dålig batteritid kan du säkert ringa dem å få det fixat. Antingen genom att få en ny eller på något annat sätt

1
Bevaka tråden