Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

låg volym i mini?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-12-06 20:35

Tänkte köpa mini men fick höra något lite underligt.

Har en kompis som köpt mini för någon vecka sedan. Hon tycker att det är för dålig ljudnivå. Hon har skruvat upp i max och då är det ok volym. Har hon däremot några låtar som är lite "sämre" inspelning så tycker hon inte att det räcker. Hon har originallurarna.

Är det någon som känner igen detta- ett välbekant fenomen?

Z.

Ursprungligen av Ziggy:

Tänkte köpa mini men fick höra något lite underligt.

Har en kompis som köpt mini för någon vecka sedan. Hon tycker att det är för dålig ljudnivå. Hon har skruvat upp i max och då är det ok volym. Har hon däremot några låtar som är lite "sämre" inspelning så tycker hon inte att det räcker. Hon har originallurarna.

Är det någon som känner igen detta- ett välbekant fenomen?

Z.

Den som söker skall finna svar - använd forumets sökfunktion. Sök på "volymspärr".

/joeman

Ursprungligen av Ziggy:

Tänkte köpa mini men fick höra något lite underligt.

Har en kompis som köpt mini för någon vecka sedan. Hon tycker att det är för dålig ljudnivå. Hon har skruvat upp i max och då är det ok volym. Har hon däremot några låtar som är lite "sämre" inspelning så tycker hon inte att det räcker. Hon har originallurarna.

Är det någon som känner igen detta- ett välbekant fenomen?

Z.

Det finns ett program som heter iMod som man tar bort volymspärren med, som du kan ladda ner. Efter det får du nästan dubbelt så hög volym.

Ziggy, YOU NEED THIS

I think it's somewhere on this site, too, but not sure where.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 10:33

Tack för snabba svar!

Volymspärr! Tycker det är lite komiskt att det finns ett sånt begrepp, jag menar om man inte vill ha hög volym är det väl bara att sänka...

Ja ja... Dags att höja volymen- YEAH!

Z

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-12-07 11:44
Ursprungligen av Ziggy:

Tack för snabba svar!

Volymspärr! Tycker det är lite komiskt att det finns ett sånt begrepp, jag menar om man inte vill ha hög volym är det väl bara att sänka...

Ja ja... Dags att höja volymen- YEAH!

Z

Jag skulle rekomendera denna istället - goPod !!!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-07 11:33

Det har att göra med de regler som finns i Frankrike. Där får det inte finnas manicker som ger högre ljudnivå än 100dB, därför har Apple valt att göra alla iPodmodeller som skeppas i Europa likadana. Överallt annars i världen maxar den på 104-106dB.

Blame the french!

Här kan du läsa en engelsk översättning av lagen om du är intresserad:
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fordmed.org%2Fcsp98%2FL44-5.html&langpair=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools

  • Oregistrerad
  • 2004-12-08 09:19
Citat:

Det har att göra med de regler som finns i Frankrike. Där får det inte finnas manicker som ger högre ljudnivå än 100dB, därför har Apple valt att göra alla iPodmodeller som skeppas i Europa likadana. Överallt annars i världen maxar den på 104-106dB.

Jag har laddat ned och installerat befria-iPod-programmet. http://gopod.free-go.net/ Mycket enkelt, bara att sedan trycka av eller på. Har dock inte lysnat om det är någon skillnad ännu, och jag undrar därför om det verkligen är så att Apple skickar en speciell Europeisk modell även till dem som beställer själva via nätet? Att de skickar en modell till alla leverantörer i Europa är en sak, det kommer väl ett par containrar till Rotterdam, men väljer de verkligen ut en speciell modell vid en enskild Internetbeställning?

Fabian

1
Bevaka tråden