Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samlingsskivor på iPod?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försökte lägga in en samlingsskiva häromdan där flera artister spelar låtar av en kompositör. Jag vill sortera mina låtar efter artist i vanliga fall och har därför markerat låtarna som del av samling. I iTunes ligger de då i artistvyn inte som separata artister utan hamnar under titeln Samlingar överst i artistlistan. Denna gruppering överförs dock inte till iPoden där det inte skapas en Samlingar-kategori under Artister. Är det någon som vet hur man löser detta eller har funderat över det?

/Subsoil

Ja detta är ett problem om man har många samlingsskivor, mitt råd är att antingen döpa om artisterna så att du får en och samma på alla låtar på en samlingsskiva. Annars föreslår jag att man browsar via album (om man vill spela samlingsskivan dvs.)

Mvh Olof

Jag lägger skivnamnet under artiser och låt/artistnamn under låtnamn. Jag bläddrar alltid i artistlistan och får på så vis samlingsalbumen på en och samma plats. Har nästan bara hela album och det ser konstigt ut med en artist som bara har ett spår =/

1
Bevaka tråden