Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med hårddisken

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har ett problem med min systers iPod.

Hårddisken i den verkar ha fel på sig. Den är uppkopplad via FireWire till hennes dator med Windows XP. När iTunes börjar synka över låtar så slutar den plötsligt föra över, och en gul bubbla kommer upp från Windows där det står att skrivningen misslyckades.

Efter att ha verifierat felet på en annan dator (som fungerar utmärkt med min iPod 20 GB), så bestämde jag mig för att skicka in den till Apple på reparation. Jag fick dock tillbaks den igår, tillsammans med en lapp om att "inget allvarligt problem hittades". Nåja tänkte jag, vi provar väl igen då. Sagt och gjort, men tror ni då inte det fortfarande är samma fel? Jodå!

Vad ska jag göra? Ringa till Apple och fråga vad de sysslar med?

Höpp :=)

Ursprungligen av DrRotmos:

Hej, har ett problem med min systers iPod.

Hårddisken i den verkar ha fel på sig. Den är uppkopplad via FireWire till hennes dator med Windows XP. När iTunes börjar synka över låtar så slutar den plötsligt föra över, och en gul bubbla kommer upp från Windows där det står att skrivningen misslyckades.

Efter att ha verifierat felet på en annan dator (som fungerar utmärkt med min iPod 20 GB), så bestämde jag mig för att skicka in den till Apple på reparation. Jag fick dock tillbaks den igår, tillsammans med en lapp om att "inget allvarligt problem hittades". Nåja tänkte jag, vi provar väl igen då. Sagt och gjort, men tror ni då inte det fortfarande är samma fel? Jodå!

Vad ska jag göra? Ringa till Apple och fråga vad de sysslar med?

Ring Apple och fråga vad de fann - nåt fann de även om de inte vill kalla det "allvarligt"

/ SwedenXP

Ursprungligen av SwedenXP:

Ring Apple och fråga vad de fann - nåt fann de även om de inte vill kalla det "allvarligt"

/ SwedenXP

På vilket telefonnummer? Det som står på pappret är även det nummret som kostar 500 kr att ringa om man inte har AppleCare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-29 23:01

har du testat att formtera om den? lite drastiskt men kan fasktiskt lösa många skriv problem. Annars tycker jag du startar den i diagnosticmode och kör HD testet på den.

Ursprungligen av xtrem:

har du testat att formtera om den? lite drastiskt men kan fasktiskt lösa många skriv problem. Annars tycker jag du startar den i diagnosticmode och kör HD testet på den.

Hmm, det kan ju vara en ide.

Jag ringde till Apple dock, så de gjorde en ny sån där repair request, så jag får en ny låda.

Men det skadar ju inte att jag gör hd-testet. Hur kommer man in i diagnostik-menyn?

1
Bevaka tråden