Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det första man ska göra?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis skaffat mig en ny iPod mini 6 bg, grön. Vad är det första man ska göra när man har fått sin iPod? Har skaffat iTunes och så...

Finns det något som en orutinerad iPod-användare inte tänker på?

Ursprungligen av Decket:

Jag har precis skaffat mig en ny iPod mini 6 bg, grön. Vad är det första man ska göra när man har fått sin iPod? Har skaffat iTunes och så...

Finns det något som en orutinerad iPod-användare inte tänker på?

Du skall ta det riktigt riktigt lugnt, och göra exakt som det står i instruktionerna. Alltså installera iTunes från cd:n som med följer, följda de order du får om eventuell formatering osv. Därefter skall du i lugn och ro låta ipoden ladda tills den har laddat färdigt, det tar omkring 4 timmar i anspråk
Registrera din produkt hos Apple, det är ett måste för att garantin skall gälla, och glöm inte att spara alla kvitton! Dom ingår liksom i garantin om det händer något så skall dom finnas.
Det brukar vanligtvis inte vara något som krånglar.
Du glömde skriva om du använder mac eller PC!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-09 19:26

Sedan kan det vara bra att läsa igenom FAQ:n här på iPod.se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-10 10:39

uppdatera mjukvaran i ipoden och ladda ner senaste iTunes från apple.se

det står också i FAQen

Oj, sorry. Jag har en PC.
Ehm, vissa säger att man ska ta iTunes från cd'n medan de flesta säger att man ska tanka senaste på en gång... vad är det som gäller?
Tack så jättemycket för svar!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-10 19:11

Det är alltid bäst att ha senaste versionen, så har du möjlighet så tycker jag du ska tanka ner senaste.

1
Bevaka tråden