Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterade iTunes - Alla låtar försvann!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-09-01 01:19

Gjorde en uppdatering av iTunes till 4.9 (17). När jag sedan öppnade iTunes är alla låtar och listor som jag gjort borta! Varför blir det så här och kan jag få tillbaka allt som det var innan uppdateringen???

Skulle bli mycket glad om någon kunde hjälpa mig för det här är inte bra alls. iTunes är helt tom när jag öppnar och hade gjort många bra låtlistor som jag har använt mycket och gärna vill ha tillbaka. Använder Mac OS X 10.3.9 om det spelar någon roll.

Stort tack på förhand från en lätt förtvivlad tjej!!!

/Maria

Först: Ligger ditt gamla Itunes kvar? Om man har bytt namn på själva programfilen kan det hända att det installeras ett Itunes till.

Vad beträffar låtlistor och dylikt så brukar de sparas i din hemma-musik-mapp. Även Itunes-biblioteket ligger där, dvs där själva originalmusikfilerna ligger.

Om musiken ligger nån annan stans så får du välja "Lägg till i biblioteket" i Itunes och söka dig fram till musikfilerna.

  • Medlem
  • 2005-09-18 12:31

Möjligen har Du sparat Din musik på en extern hårddisk eller på en annan nätverksenhet? Det kan vara så att Ditt nyinstallerade iTunes inte hittar vägen genom Din gamla hänvisning (alias-fil) och att det anlägger ett nytt bibliotek på den datorn där det installerades. Om det händelsevis skulle råka vara så, flytta då bara en alias från Ditt originalbibliotek till det nya. Detta problem brukar mest dyka upp på PC, men kan ev hända på Mac'ar också, beroende på hur nätverket är upplagt.
Hälsningar
johri

1
Bevaka tråden