Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många timmar/dag använder du din ipod ?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte att det kunde vara kul o veta hur mycket ni använder era ipod's
därav denna poll.
själv kör jag min ipod mini 8+ timmar om dagen och på helgerna får den strackaren
vila lite

Använder inte iPoden överdrivet mkt, men som portabel hårdisk används den mer som faktiskt. När jag lyssnar med den så är jag oftast på resande fot.

För tillfället så använder jag den endast som lagringsutrymme...
2g iPod 20GB (The BIG One)

Va många som använder den mindre än 1 timme.. Får jag fråga, varför? : D
Tog själv 3-4 timmar.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-04 10:13
Ursprungligen av funkyfreD:

Va många som använder den mindre än 1 timme.. Får jag fråga, varför?

Använder den uteslutande när jag åker tunnelbana. Och det gör jag kanske 2-3 gånger i veckan. All övrigt tid får datorn och stereon göra jobbet

Varför inte mera... Brukar ju bara använda den när jag är ensam... Bor och studerar på samma utbildning som min flickvän, så kanske inte så roligt att vara så frånvarande för jämnan

Min nuvarande iPod är ju oxå ganska klumpig jämfört med dagens
men i sommar kommer nog jag använda min mera

Jag brukar bara lyssna på bussen till och från skolan till vardags, och det är mindre än en timme. Jag antar att det är många andra som gör likadant.

Till och från jobbet varje dag, pendlar mellan Uppsala och Stockholm så det blir ju en del...

Vad säger man om man använder den mellan 1 och 2 timmar per dag, då?

Blir lite drygt 1 timme totalt på väg till och från jobbet varje dag.

Ursprungligen av Stäck:

Vad säger man om man använder den mellan 1 och 2 timmar per dag, då?

Blir lite drygt 1 timme totalt på väg till och från jobbet varje dag.

missade visst det alternativet :rolleyes:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-06-04 17:39

Jag har med mig min ipod överallt. Ofast släpar jag med mig både dockan och adaptern i ryggsäcken. Dagligen används den på bussen/spårvagnen och under min kvällspromenix. Eftersom man aldrig vet vad som händer så har jag med mig den. Ibland går man hem till nån och kopplar in den i en stereo. Ibland lånar nån den och ibland sitter man ute i gräset med en trevlig person och lyssnar. På senaste har jag sovit med min ipod också..
vissa dagar använder man den mer och vissa mindre, så det blir kanske 3-4h i genomsnitt.

  • Medlem
  • 2004-09-06 20:12

själv kör jag den tills den dör eller tills jag kommer hem=)~11timmar

På bussen till och från skolan och när jag går till bussen. Blir väl kring 30-40 minuter. Blir väl något längre de dagar jag tränar.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-06 21:17

Jag lyssnar varjedag fram och tillbaka till skolan och kanske nått däremellan, jag ids inte sitta hemma och lyssna på ipoden, då funkar datorn lika bra.

Jag lyssnar lite då och då. Har ju faktiskt all musik på datorn också. iPoden är även en värdehandling, att ta med sig den varje gång man är ute någonstans är kanske inte alltid så säkert :-), inte om folk ser att man har en med sig iallafall.

Ursprungligen av karlzone:

Jag lyssnar lite då och då. Har ju faktiskt all musik på datorn också. iPoden är även en värdehandling, att ta med sig den varje gång man är ute någonstans är kanske inte alltid så säkert :-), inte om folk ser att man har en med sig iallafall.

har tänkt precis samma sak. jag vet inte riktigt om jag skulle våga ta med mig min när jag gick ut för att gå i skogen lr så. i skolan är det ju okej, så många där. men när man är ute och går själv i 'ödemarken', mjae:S

  • Medlem
  • International user
  • 2004-09-06 22:17

Till och från jobbet varje dag, drygt 2 timmar.
Har just börjat på ett nytt jobb, så jag har inte möjlighet att lyssna där. Jobbar inte helt självständigt än, då det är mycket att sätta sig in i. Men sen lär det garanterat bli mycket lyssnande även på arbetstid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-09-06 22:38

iPoden är on-the-road maskinen. Till och från jobb samt resor. Annars regerar iTunes både hemma och på kontoret. På kontoret ett par Creative högtalare. Hemma, Airport Express Kanon.

själv har jag ingen ipod men jag lyssnar på min jos hela dan i skolan... å de blir ca 6h men när jag cyklar hem tar batteriet slut.. oehört frustrerande! men snart blir det en ipod..

  • Medlem
  • 2005-10-07 19:22

Jag använder min iPod 20gb Color när jag sitter och pluggar på bibblan. Och måste man plugga 6-7 timmar per dag så blir det många timmar med iPoden.

Använder den cirka 7h per arbetsdag ungefär. Sedan så tar det cirka 40 min ToR till jobbet med cykeln och sedan en del hemma och min iPod får även följa med när jag tränar.
Så inga problem med 8h.

Använder min nano ca: 5-6tim per dag då jag står i vakten åker på rondering och när jag patrullerar

Valde 4-5 timmar. Inte i sträck men det blir åtminstonde 3 timmar en vanlig dag... Oftast 4 nåt..

  • Medlem
  • 2005-10-15 22:03

Till vardags använder jag min till och från skolan (1 timme) och innan jag ska sova (en halvtimme). Tyvärr har klickhjulet slutat fungera så den ska in på service nu...

jag använder min ipod 4-5 timmar de dagar jag jobbar. Har med den till jobbet, resväg ca 40 min, när jag kommer hem kopplar jag den till stereon och så lyssnar jag innan jag somnar.

Jag lyssnar ca 7-8 timmar varje dag! Har den i skolan, på taxin till och från skolan.. När man ska lyssna på nån annan så har jag bara ena hörluren på! Min Ipod är ett måste för överlevnad i skolan!! Sedan jag skaffade den har jag fått VG+ i det mesta!

4-5 timmer ungefär, kanske mer. Lyssnaar nästan hela tiden i skolan, som wheelie så tar jag ut ena luren om jag ska lyssna på nån annan, oftast blir det den högra jag tar ut, men det varierar...

Finns det nåt mer irreterande att snacka med folk som lyssnar på musik i ena örat? Ta ur luren och lyssna på mig för fan, I say. Tar alltid ut min iPodlurar när jag pratar med folk.

1
Bevaka tråden