Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En varning!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ni som köper er musik från Music Store, här kommer ett litet varningens ord!

Har köpt två låtar från Music Store. Formaterade hela datorn här om dagen, använde programmet YamiPod för att få in musiken i datorn igen. MEN, då jag ska spela dom köpta låtarna får jag meddelandet "Låten får inte spelas på denna dator". En omformaterad dator betraktas alltså som en annan dator.
Inte ens den i Music Store inbyggda funktionen "Leta efter köpt musik" kunde få fatt på mina köpta låtar. Så jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och köpa låtarna igen..

Nu handlar inte det här om några stora pengar, men har man köpt ett antal album blir man ju arg!

Kanske finns en genväg till detta? Kan någon denna så posta den i såfall!

  • Medlem
  • 2005-10-24 16:04

Låtarna ska ju gå att spela på upp till 6 datorer.

Har själv lagt över köpt musik till både andra macdatorer och pc datorer utan att göra något specielt och det har ju fungerat.

Kolla om datorn är auktoriserad, vet inte riktigt vad det gör men tror det har något med det att göra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 18:14

Posta i rätt forum!

Du kan ju inte ansträngt dig hårt för att leta efter svaret själv.

Det är bara att auktorisera datorn för att kunna spela upp musiken på den. Det gör man under Advanced-> Authorize computer

Ursprungligen av Rickard A:

Du kan ju inte ansträngt dig hårt för att leta efter svaret själv.

Det är bara att auktorisera datorn för att kunna spela upp musiken på den. Det gör man under Advanced-> Authorize computer

Ja jag får d då fan inte att fungera..

Så trots att du auktoriserat datorn (med det id) så fungerar det inte? Samma felmeddelande? Låter märkligt då jag har min musik på flera datorer. Om jag av-auktoriserar min dator och sen dubbelklickar på en köpt låt får jag upp nedanstående meddelande. Bara att slå in användarnamn och lösenorder så går det hur bra som helst att spela. Man måste dock vara uppkopplad mot internet när man gör det för datorn blir "registrerad" på itms.

Får du upp samma meddelande? Om inte, hur ser ditt meddelande ut? Lägg upp en skärmdump.

1
Bevaka tråden