Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GreenDay

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet när/om GreenDay kommer till sverige?!
Är väl egentligen ingen hängiven greenday-fantast, men tror att dom är ett av d grymmaste band man kan se live!
Så nån somv et när/om dom kommer?!

U2 är lätt grymmare live!

Ursprungligen av Ollesallagetter:

U2 är lätt grymmare live!

joo green day e bra. men detta kanske e lite fel forum för den frågan.. men men..

Ursprungligen av Ollesallagetter:

U2 är lätt grymmare live!

Kan jag tänka mig, men måste säga att Robbie Williams är den fetaste publikunderhållaren jag nånsin sett!
Hästlängder från Chris Martin när Coldplay lirade i globen, som endå var en av d absolut bästa konserter jag nånsin sett!!

  • Oregistrerad
  • 2005-11-28 15:29

borde väl stå på deras hemsida

För det första så är Green Day ett väldigt dåligt band med kassa musiker. För det andra så är detta inte rätt forum att diskutera detta. Låsa tråden kanske?

Ursprungligen av oscarj:

För det första så är Green Day ett väldigt dåligt band med kassa musiker. För det andra så är detta inte rätt forum att diskutera detta. Låsa tråden kanske?

Du var mig en trevlig prick!

Ursprungligen av oscarj:

För det första så är Green Day ett väldigt dåligt band med kassa musiker. För det andra så är detta inte rätt forum att diskutera detta. Låsa tråden kanske?

Haha.. tänk vilken fruktansvärt dålig jävla stämning det råder på det här forumet.. Spelar ingen roll vad man skriver, alltid får man nån sur jävel som inte fi--a på bra länge på sig.. Nej in på surfzone.se så ska ni få se på trevliga människor.... Jag tror ni grabbar sitter inne för mycket vid era datorer, o smeker era iPod's..

bara en snabb analys..

Btw.. liten snopp?!? kanske d... men han tjänar en jävla massa pengar och lever säkert ett lyckligare liv än dig (vem gör inte det?!).. Han får säkert i säng fler chicks också!! Strln. har ju ingen betydelse.. eller hur var d?!

Ursprungligen av oscarj:

För det första så är Green Day ett väldigt dåligt band med kassa musiker. För det andra så är detta inte rätt forum att diskutera detta. Låsa tråden kanske?

Tyckte jag läste "Musiken på din iPod" i forumdelen, Någon mer än jag som har läst det?
Jag har inga åsikter om Green Day, Men det är väl för f-n inte fel forumdel?

Tycker också att vissa av er är ganska duktiga på "påhopp". Vad skrev Anders för fel egentligen? Han undrade lite om åsikter om Green Day, och hela tråden spårade ur verkar det som.

hahaahah, greeenday SUGER...hahaha....en liten intressant kuriosa är att sångaren i gday har en snopp på 5 cm stackare

Ursprungligen av frosse:

hahaahah, greeenday SUGER...hahaha....en liten intressant kuriosa är att sångaren i gday har en snopp på 5 cm stackare

Hmmmm.......
har du set den eller ?

(green day rocks )

haha.. den enda bra låten e wake me up when september ends, å ja håller helt klart med om att robbie williams äger stort:p

Haha, sannerligen inte att jag gör! Och varför ska man tillåta trådar som inte tillhör forumet? För att hålla ett rätt vettigt forum seriöst, med trådar som angår just IPOD.SE, så ska man hålla det rent. Om man nu ska snacka om musik så kan man ju prata om något bättre än en fjortispunkband där medlemmarna sminkar sig.
Och sen inte att förstå Ett sarkastiskt skämt på hög nivå gör att du försöker ändå vara seriös, när du nu säger att man inte ska vara det. Jag vet inte om du var hög eller något när du skrev meddelandet men något berusningsmedel hade du inhalerat eller något liknande.
Men detta är bara min åsikt, men jag tror fler delar den här med mig.

jag håller med anders... det är kul med ipod-relaterade trådar men eftersom ipod'ar har mycket med musik (ja! tänka sig, musik!) att göra, så är green day-tråden väl inte helt fel ute. och förresten så är billie joe söt och sjunger väldigt, väldigt bra (speciellt live), spelar roll hur hans bihang ser ut?! barnsliga kommentarer... (prolly plain jealousy too)

Ursprungligen av the starry winter 98:

jag håller med anders... det är kul med ipod-relaterade trådar men eftersom ipod'ar har mycket med musik (ja! tänka sig, musik!) att göra, så är green day-tråden väl inte helt fel ute. och förresten så är billie joe söt och sjunger väldigt, väldigt bra (speciellt live), spelar roll hur hans bihang ser ut?! barnsliga kommentarer... (prolly plain jealousy too)

Han sjunger ju falskt som fan!!

Ursprungligen av Ollesallagetter:

Han sjunger ju falskt som fan!!

skämtar du?! har du ens hört honom sjunga live överhuvudtaget? de gångerna jag har hört honom har han sjungit klockrent:')

Ursprungligen av the starry winter 98:

skämtar du?! har du ens hört honom sjunga live överhuvudtaget? de gångerna jag har hört honom har han sjungit klockrent:')

Tyvärr så har jag det..

Ursprungligen av oscarj:

Haha, sannerligen inte att jag gör! Och varför ska man tillåta trådar som inte tillhör forumet? För att hålla ett rätt vettigt forum seriöst, med trådar som angår just IPOD.SE, så ska man hålla det rent. Om man nu ska snacka om musik så kan man ju prata om något bättre än en fjortispunkband där medlemmarna sminkar sig.
Och sen inte att förstå Ett sarkastiskt skämt på hög nivå gör att du försöker ändå vara seriös, när du nu säger att man inte ska vara det. Jag vet inte om du var hög eller något när du skrev meddelandet men något berusningsmedel hade du inhalerat eller något liknande.
Men detta är bara min åsikt, men jag tror fler delar den här med mig.

Hahaha.. det här blir ju bara bättre och bättre.. Såvitt jag vet har du ju din iPod till att lyssna på musik.. GreenDay gör musik.. med andra ord kan du lyssna på GreenDay i din iPod (eftersom dom gör musik).

Forumet heter "Musiken på din iPod", vad passar då inte bättre än att fråga om GreenDay på detta forum?! (Dom gör ju trots allt musik, o musiken kan du ha på din iPod)

Jag tYker' bah at gren daj E jetTebra å så sunGer dOm falskt i munen. mIn papa hAr en jeteStoR skivspellare der jagg kann spela gRen daJ.

Ursprungligen av Kayano:

Jag tYker' bah at gren daj E jetTebra å så sunGer dOm falskt i munen. mIn papa hAr en jeteStoR skivspellare der jagg kann spela gRen daJ.

vet inte om jag ska skratta eller gråta... *skakar vantroget på huvudet* även folk som gillar mer komplicerad musik kan gilla green day. vad har du emot green day, anyway? varför ska vissa basha viss musik? jag menar, du gillar säkert musik som jag avskyr, men skulle jag sitta sådär och fjanta mig och förlöjliga din musiksmak för det? skulle aldrig tänka tanken.

Vill bara säga att Green Day äger o har alltid gjort det o kommer alltid att göra..

Tack för mig..

Ursprungligen av the starry winter 98:

vet inte om jag ska skratta eller gråta... *skakar vantroget på huvudet* även folk som gillar mer komplicerad musik kan gilla green day. vad har du emot green day, anyway? varför ska vissa basha viss musik? jag menar, du gillar säkert musik som jag avskyr, men skulle jag sitta sådär och fjanta mig och förlöjliga din musiksmak för det? skulle aldrig tänka tanken.

Jag har Green Days alla skivor och tycker således att dom är bra. Däremot tycker jag att debatten är barnslig. Det finns ingen bra eller dålig musik bara musik som den enskilde tycker om att lyssna på eller inte.

Det beror på. Menar du enligt dig eller enligt deras talang och hur duktiga dem är?

  • Medlem
  • Landskrona
  • 2005-12-12 17:52

Kommer ihåg när "American Idiot" lanserades. Flera "coola" "jag lyssnar inte på mainstream"-typer tyckte att det var en riktigt bra skiva osv. med bra text och musik. Sen när singlarna (var väl Boulevard of broken dreams som slog igenom störst?) blev populära var det andra toner... "Mainstream-pop, duger för fjortisarna" osv..

Själv har jag gillat American idiot sedan den kom ut, lyssnar en på den fortfarande. Även deras tidigare skivor är bra, även om de imo inte har lika många bra spår som american idiot.

Tycker dock det är synd att se ska sminka sig och klä ut sig så enormt... Tycker inte det passar med musiken.

Jag kommer bara säga direkt vad jag tycker om Green Day utan att ha läst frågan eller vad andra har skrivigt.

Green Day är ett hyfsat band, kallar man dem Punk så är man idiot. Punken är tyvär död. Nä, Green Day är mera Pop Rock nu för tiden.

Green Day har en riktigt bra För man (Billie) och en riktigt bra basist/gitarrist (Dunst, förlåt om det är fel stavat osv kommer inte ihåga hans namn). MEN nu till problem barnet i familjen den där jävla Tre Cool, han kan ju va fan inte spela trummot för fem öre, han tror han är cool men det bara går fel och har något psykiskt problem han mjölkade sin HUND!

Och om jag skulle fortsätta och skirva om hur mkt jag hatar hans trum spel så skulle hela ipod.se gå under p g a över belastning.

...

Jag håller faktiskt med oscarj. Green Day har inte särskilt mycket talang. Däremot kan de göra (förutsägbara) låtar som fjortonåriga tjejer tycker om.

"Kompisen" håller jag inte med. Det är väl snarare Tre Cool som är den som kan spela i bandet. Det enda basisten gör är att spela samma som Billie. Om Billie spelar ett t.ex c-ackord, så spelar basisten c. Det finns liksom ingen fantasi.

Det var bara mina åsikter. Nu tycker jag att vi avslutar denna tråd...?

Jag vill bara säga att deras tidigare album så som Dookie är mycket bättre än American idiot.
Dookie är mycket mer punkigt än det nyaste som mer är popigt. Slutsats: Deras gamla skivor är bättre!

Ursprungligen av Kompisen:

Jag kommer bara säga direkt vad jag tycker om Green Day utan att ha läst frågan eller vad andra har skrivigt.

Green Day är ett hyfsat band, kallar man dem Punk så är man idiot. Punken är tyvär död. Nä, Green Day är mera Pop Rock nu för tiden.

Green Day har en riktigt bra För man (Billie) och en riktigt bra basist/gitarrist (Dunst, förlåt om det är fel stavat osv kommer inte ihåga hans namn). MEN nu till problem barnet i familjen den där jävla Tre Cool, han kan ju va fan inte spela trummot för fem öre, han tror han är cool men det bara går fel och har något psykiskt problem han mjölkade sin HUND!

Och om jag skulle fortsätta och skirva om hur mkt jag hatar hans trum spel så skulle hela ipod.se gå under p g a över belastning.

Jag håller inte riktigt med angående att Tre Cool ska vara sämst i bandet. Enligt mig så är det han som bäst behärskar sitt instrument (har hört ett rykte om att Billie Joe bara kan spela låtarsom innehåller max tre olika ackord).

Håller med om att man inte kan kalla dom punk, möjligen "dansbandspunk" eller "Collegepunk".

För övrigt så dör punken aldrig men det den stod för dog för flera år sen.

Anders: De var i Sverige i Juli, så det kan nog dröja ett tag.

Kan även sticka in med att jag själv tycker om musiken Green Day gör, och det har jag gjort ganska länge. Däremot har de blivit ganska överexponerade. Det är väl lite synd, för American Idiot skiljer sig ju rätt mycket från tidigare plattor. Trots att jag gillade att vara (inom min umgängeskrets) lite unik och lyssna på Green Day, har jag inga stora problem med att de slagit hos den stora massan. Det kanske avtar till nästa platta? Egentligen, vem bryr sig. Gillar man musiken, så skit samma.

My 0.02

Musik liknande...Green Day!

Är det nån som kan ge mig förslag på musik liknande Green Day?

1
Bevaka tråden