Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud från Hårddisk; iPod video

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-05 18:07

Jag undrar om det är nått fel på min iPod video 30GB, för hårddisken låter ganska högt när jag startar den, för den förra iPoden som jag hade var det tydligen fabriksfel på och killen på apple sa bland annat att hårddisken lät högt... Det kan väl beskrivas som.. hmm...ungefär som att man bläddrar blad i en bok, fast mer hårddiskaktigt, ifall ni fattar ...

Det är möjligt att den ska låta så det vet jag inte, men om nån kan beskriva hur er låter så man kan jämföra, så vore det bra... Vill inte sätta på min invisible shield förräns jag vet så de inte e nått fel på den, som jag gjorde på min förra, så skyddet blev förstört när jag tog av det..

tja lite ska den väl smattra... Svårt att veta för oss här på forumet hör högt den låter... men om du är oroad så gå till ett Apple Center och låt dem lyssna. Det går ju snabbt så dem hjälper säkert till.

  • Medlem
  • 2005-12-06 19:07

jaha.. men är det normalt då, den ska alltså låta som fladdrande papper, kan inte beskriva det bättre faktiskt, synd man inte känner nån med iPod video, och orka dra till macforum igen, varit där hur många gånger som helst börjar bli pinsamt nu

Det låter om min också. Just nu hör jag Rolling Stones!

Min låter inget.. (Har iof en Mini men det ska väl inte spela så stor roll...)

Ursprungligen av thecrazy88:

Min låter inget.. (Har iof en Mini men det ska väl inte spela så stor roll...)

minin låter inte (om den gör de är det tämligen försummbart). Låter gör däremot dem med större diskar 20 o uppåt, talar av egen erfarenhet av alla

  • Medlem
  • 2005-12-15 10:09

Mini är väl en flashbaserad? Eller är jag helt lost? ^^

Men om de är en flash så låter den väl inget? Jag har nano 4gb och den låter inte de minsta.

Ursprungligen av Jpuke:

Mini är väl en flashbaserad? Eller är jag helt lost? ^^

Men om de är en flash så låter den väl inget? Jag har nano 4gb och den låter inte de minsta.

Ja, du är helt lost. Mini är hårddisk

  • Medlem
  • 2005-12-30 10:49

Min hårddiskt låter en del, men inte så mycket vid uppstart, mer vid låtbyte.

Det knakar då och vibrerar lite, kan hålla på upp till 10sek in i låten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-14 16:44

Jag testade macforums skyltex idag och jag måste säga att disken lät en aning dock absolut inte mycket, som ett väldigt dovt typiskt "hårddiskljud" :D. Eftersom det är grejjer som snurrar och står i så kan den ju aldrig vara ljudlös.. eller

1
Bevaka tråden