Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MTV har väl ändå inte så många unga tittare?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I och med att Microsoft och MTV skapar en ny musikaffär på nätet så tror många att den kommer ha stor genomslagskraft i och med att många unga tittar på mtv.
Men tittar verkligen vi unga på MTV?

Jag har nästan aldrig tittat på mtv, jag är både mkt musikintresserad och gillar musikvideos men mtv har alltid bara kännts som flumm, alltid samma typ av musik, kommersiellt frampumpad musik från de stora bolagen i usa enligt min mening.

Inga av mina vänner tittar heller på MTV och jag har även en del vänner från bl.a. frankrike och där tittas det inte heller särskilt mkt på MTV.
Jag känner också en musikproducent och han säger själv att det går kanska kasst för MTV, i alla fall i sverige. Svikande tv-tittare och för många konsitiga program.

Jag undrar om det inte är så att alla hela tiden säger att MTV har så många tv-tittare för att det låter logiskt... en kanal för ungdomar, med program gjorda för ungdomar av ungdomar och med musik som ungdomar gillar. Men i själva verket kanske vi inte alls tittar på den kanalen, undersökningar kanske visar på att det är många hushåll som har tillgång till kanalen, vilket det också är men sedan hur många som tittar på den är en annan sak.

Men hur är det med er andra?
Tittar ni mkt på MTV?
Vad tror ni?

Jag måste säga att MTV är en fruktansvärt kass reklam. Vem orkar med deras konstiga program, dåliga musik och all reklam? Inte jag iaf. Tittar hellre på andra kanaler..

Jag kollar ofta på MTV och tycker MTV är kanalen alla ungdommar tittar på?
Alla mina vänner kollar på det och nästan alla andra jag känner också..Jag har tvärtom hört att det går väldigt bra för MTV, det är ändå en av världens största.

MTV är typ den kanalen jag och mina vänner kollar mest på ,och jag är nästen säker på att det inte går dåligt för dom.

Jag vill inte lyssna på dålig musik, därför tittar jag inte på Mtv.

Kollar på dom nån enstaka gång för då kommer de nån bra eller konstig musik in

Tittade mycket mer på MTV förr, och jag måste säga att jag tycker det försämrats fruktansvärt.
Flummiga/Konstiga reklamer som jag inte förstår, tycker bara att det är jobbigt och extremt tråkigt.
Av den musiken som spelas på MTV idag lyssnar jag max på 5% på sin höjd. Tycker att grannkanalen VH1 är bättre.

Ursprungligen av skalmansskalle:

Jag vill inte lyssna på dålig musik, därför tittar jag inte på Mtv.

instämmer:D

nej, jag tittar aldrig på mtv. däremot gjorde jag det i början av 90talet, då den kommersiella musiken fortfarande var bra. nu är det samma ursunkiga musik som spelas om och om igen, om de inte får för sig att ha några dagar med lite 'udda' musik (vilket händer rätt sällan). tacka vet jag VH1 (gillar inte ztv så mycket heller), den enda musikkanalen jag ser på regelbundet=) bra blandning, och man hör många låtar där man glömt och glatt återförenas med igen:D

hehe, det verkar dock som att åsikterna går isär som sagt

Men, det känns ju ändå inte som någon storfräsare dirket...

För de första, är de bara jag som tycker att det är konstigt med en kanal som heter Music Television men som spelar mindre o mindre musik? deras hemska jäkla program och äckliga dockusåpor får mig att kräkas lite i munnen faktiskt för att inte tala om all satans jamba och ringsignals o mobilbilder reklam. nåja.

anyways... minns jag helt fel eller va de inte MTV som vägrade betala artister och gud vet allt för att dom fick spela deras musik i rutan?? och krävde man ändå pengar av mtv så sket helt enkelt mtv att spela musiken vilket typ inte är bra så stora som mtv är i världen.
Minns jag helt fel så kan någon gärna rätta mig!
Om jag minns rätt så kan väl detta inte vara så bra publicitet om dom nu ska börja sälja musik.

Jag kollar bara på Jackass och lite vivalabam ibland. Mycket underhållande. Musiken är Usher konstiga låtar eller hiphop med 50 cent osv, inget för mig alltiså. Nee ztv är en bättre musikkanal. De har mer alternativ musik och annat. Men mtvs musik suger..

Tycker faktisgt också att grannkanalen VH1 och ZTV är mkt bättre!

Jag kollar på MTV men bara på programmen
Andy Milonakis är bäst, mohahaha..
Musiken lyssnar jag nästan aldrig på.

Det är ytterst sällan jag tittar på MTV, det är inte riktigt min musiksmak. Ibland kan det vara något bra program men inte ofta:cool:

vafan, alla måste väl inte gilla den moderna kommersiell jävla skiten musikindustrin pumpar ut sig och tjänar pengar på genom MTV?

Tittar aldrig på skiten, de spelar ju bara rent jävla skräp.

Musiken suger, det kan jag hålla med om.

MTV är okej...
MTV2 är asbra! Anledningen till att tvåan är bättre än ettan är att tvåan har satsat mer på kvalité, vilket innebär mindre Britney Spears och mer brittisk rock för att dra ett exempel...
VH1 är en annan asbra kanal!

vad är mtv2?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-08 23:00

jag ser inte på mtv så mycket men när det väl händer så e de väll nått bra program eller musik video

När jag kollar på MTV så är det oftast Jackass eller Dirty Sanches(stavning?) som flashar förbi. Musik"delen" är helt nersölad med hälften reklam hälften musik, vilket inte är mycket musik alls.

1
Bevaka tråden