Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grunge tråd

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Grungen är en blandning av Heavy Metal och Punk. Troligen har medierna "hittat på" Grungen. Ursprunglingen kommer Grunge från Seattle.

för folk som känner sig "grungiga", är detta en mötesplats.

(Egentligen ser jag inget syfte med den här tråden, men hade inget för mig )

Hur fan får du det där till grunge?!

Börja inte namedroppa utan ngn bakgrundsfakta..

Ursprungligen av sternstuff:

Hur fan får du det där till grunge?!

Börja inte namedroppa utan ngn bakgrundsfakta..

sådär ja Prova inte bli sur.

Pearl Jam är det bästa grungebandet!

Haha, jag är inte sur, tyckte bara att Smashing Pumpkins var vääääldigt malplacerade i grungegenren

Typ som om jag frågat om bra punk o sagt att jag lyssnar på

Green Day, Darin, Elton John, Good Charlotte, Blink 182, My Chemical Romance, Slaskfittorna, TKU, Avskuim...

De tre sista är punk, resten är.... skräprock?!

Med detta menar jag inte att Smashing Pumpkins eller några av de andra banden du nämde är skräp, bara att det var lite olika genrer

men grungen går att diskutera. Alice in chains är t.ex. metal för en del, men för mig Grunge. Smashing Pumpkins är kanske nått pop band för andra men...

Ursprungligen av sternstuff:

Haha, jag är inte sur, tyckte bara att Smashing Pumpkins var vääääldigt malplacerade i grungegenren

Typ som om jag frågat om bra punk o sagt att jag lyssnar på

Green Day, Darin, Elton John, Good Charlotte, Blink 182, My Chemical Romance, Slaskfittorna, TKU, Avskuim...

De tre sista är punk, resten är.... skräprock?!

Med detta menar jag inte att Smashing Pumpkins eller några av de andra banden du nämde är skräp, bara att det var lite olika genrer

Vänta lite.. Elton John och Darin?

nirvana...bäst inom s.k grunge annars e ju pearl jam schysta oxå...

Här kommer ett försök att definiera Grunge: http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=77:2679

grunge är bara ett uttryck som medierna kom på för att folk skulle veta vilka band man snackade om. Det finns inget speciellt sound för grunge, eftersom alla band som klassas grunge låter så olika.

Typ. haha.

Nirvana är riktigt dåliga.
Tacka vet jag Mother Love Bone och Mudhoney.

1
Bevaka tråden