Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Även Sverige smittas..

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?products_id=276

Ja, ni ser själva. Sverige smittas.
Men ni kanske redan har sett det...

Ursprungligen av Gone_Away:

http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?products_id=276

Ja, ni ser själva. Sverige smittas.
Men ni kanske redan har sett det...

Att man inte skäms som tillverkare att göra en sån kopia!

Ursprungligen av daniels:

Att man inte skäms som tillverkare att göra en sån kopia!

Ja. Och man kan också undra hur man som återförsäljare vill ha skiten i sitt sortiment.
Drar ner hela intrycket av försäljaren. Har vi inte tillräckligt med sån där skit?

Ursprungligen av Gone_Away:

http://www.mp3mate.se/catalog/product_info.php?products_id=276

Ja, ni ser själva. Sverige smittas.
Men ni kanske redan har sett det...

Den där har ju testats i M3 - tydligen är den t.om. bättre än riktiga Shuffle

Ursprungligen av Jackman:

Den där har ju testats i M3 - tydligen är den t.om. bättre än riktiga Shuffle

Där ser man. Men kan tillverkaren verkligen vara stolt över sin produkt, som i stort sett är/ser ut som en billig kopia?

Har man ingen "heder" i de produkter man tagit fram som tillverkare?
Det är ju som att en artist som endast gör covers på andras låtar är riktiga kändisar med talang.
Borde det inte vara roligare att ta fram en helt egen produkt?

Oavsett om det är skit eller inte, det äcklar mig.

det hade varit en sak om den had haft en annan form men den är ju nästan som shuffle..
Det är nästan lika lågt som glolcanet...

Ursprungligen av Gone_Away:

Det är ju som att en artist som endast gör covers på andras låtar är riktiga kändisar med talang.

Då är alltså Britney Spears, Madonna, Shakira, Anastacia, Robbie Williams, Westlife, och större delen av topplisteartisterna inga riktiga artister. Dom har ju inte skrivt en låt själv eller producerat låtarna eller på annat sätt skapat dom. Dom sjunger ju bara.

Ursprungligen av Kayano:

Då är alltså Britney Spears, Madonna, Shakira, Anastacia, Robbie Williams, Westlife, och större delen av topplisteartisterna inga riktiga artister. Dom har ju inte skrivt en låt själv eller producerat låtarna eller på annat sätt skapat dom. Dom sjunger ju bara.

ja de är dåliga allesammans :rolleyes: Riktiga artister är mer System of a Down och den stilen

Ursprungligen av Se[BBB]e:

ja de är dåliga allesammans :rolleyes: Riktiga artister är mer System of a Down och den stilen

Inga kommentarer

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-04 16:59

jag tycker hela konceptet "mp3spelare utan display" suger hårt ..

  • Medlem
  • 2005-12-04 19:32

Seriöst, de flesta mp3-spelarna liknar ju varandra. Klart att det kan komma spelare som i stor grad liknar Apples modeller, inget konstigt med det.

Kolla bara på de "vanliga" flashminnes-spelarna, finns ju en oräknelig mängd av dessa i varierande prisklasser, som alla har ett ytterst liknande utseende. Att någon vill haka på Apples design-trend är ju inte direkt en högoddsare med tanke på hur bra de säljer.

Citat:

Där ser man. Men kan tillverkaren verkligen vara stolt över sin produkt, som i stort sett är/ser ut som en billig kopia?

Vad är det som får den att se ut som en "billig kopia"? I utseendet är den väldigt lik shuffle, och kostar den inte t o m mer än apples shuffle också?

den hade röststyrning, radio och mikrofon fett! Riktigt kass att det är en ipod shuffe-kopia gällande utseende dock. Ungefär som en Ferarri som ser ut som en Volvo...

Ursprungligen av cwolf:

Seriöst, de flesta mp3-spelarna liknar ju varandra. Klart att det kan komma spelare som i stor grad liknar Apples modeller, inget konstigt med det.

Kolla bara på de "vanliga" flashminnes-spelarna, finns ju en oräknelig mängd av dessa i varierande prisklasser, som alla har ett ytterst liknande utseende. Att någon vill haka på Apples design-trend är ju inte direkt en högoddsare med tanke på hur bra de säljer.

Vad är det som får den att se ut som en "billig kopia"? I utseendet är den väldigt lik shuffle, och kostar den inte t o m mer än apples shuffle också?

Det är inget med de tekniska specifikationerna jag stör mig på, har inte ens läst det.
Den är säkert bra tekniskt, men det går inte att ta miste på att det är en shuffle-kopia. Eller Har tillverkaren missat att det lilla lilla företaget Apple släppt en mp3-spelare vid namn iPod Shuffle, och ritat upp en spelare som av en slump liknar Shufflen?

Om nu det tekniska inte är dåligt, varför inte göra en egen design också då?
Det känns så... Äsch, jag tror ni fattar var jag försöker komma.

Ursprungligen av Gone_Away:

Om nu det tekniska inte är dåligt, varför inte göra en egen design också då?
Det känns så... Äsch, jag tror ni fattar var jag försöker komma.

Jag förstår precis vad du menar... Håller med dig till 110%...
Företaget bakom denna mp3spelaren var väl inte kaxiga nog att göra en kopia med det beröma klickhjulet á la iPod, så då fick de bli den lättare varianten... Jaja, kan väl bli intressant om det blir nån succé ?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2005-12-05 18:15

hårdrock är lika bra som kattbajs och lika fräscht som apsvett, ungefär ..

Ursprungligen av NoiseNihad:

hårdrock är lika bra som kattbajs och lika fräscht som apsvett, ungefär ..

Tja, smak kan ju inte diskuteras, men... med tanke på allmän uppfattning så, för att fatta mig kort, nej, det är det inte.

  • Medlem
  • 2005-12-26 18:55

Med tanke på hur mycket problem det är med den riktiga shufflen (enligt ex vis denna sajt) så kanske Apple nu får anledning att skärpa sig och stå upp för sin forna kvlitet.

Tycker det är bra att utmanare kommer. När ska apple fatta att vi vill ha iPods med FM-radio och röstinspelning?

Vill vi det?
Jag vill verkligen inte ha någon radio. Jag vill helre att iPoden är slimmad och snygg än att lägga in en radio så att den blir större. Röstinspelning vore bra ändå. Det är ofta jag behöver ha det.

1
Bevaka tråden