Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Följ försäljningen!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För er som inte visste det så kan man följa försäljningen av musik på MusicStore här: http://www.apple.com/se/itunes/
Som alla vet så finns det ju ett riktigt fett pris i potten för den som köper den miljarde låten.

Ursprungligen av Marcus F:

För er som inte visste det så kan man följa försäljningen av på MusicStore här: http://www.apple.com/se/itunes/
Som alla vet så finns det ju ett riktigt fett pris i potten för den som köper den miljarde låten.

jag ska vinna förstapris.

Nej, det skulle ju jag göra?

Hehe, Apple är sköna "vinstchans var 100.000 låt" Nog för att det stämmer, ser bara lite konstigt ut :rolleyes:

  • Medlem
  • 2006-02-11 18:10

Någon som vet om försäljningsrapporteringen verkligen är i realtid ?

Jag tror inte att den är i exakt realtid eftersom den tar aldrig några 20-hopp eller liknande vilket den borde göra när någon köper ett helt album.

jag ska köpa alla låtar fram till miljarde låten...... hmmm undrar om det är värt det? hahahaha!!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

jag ska köpa alla låtar fram till miljarde låten...... hmmm undrar om det är värt det? hahahaha!!!

Då tror jag du hamnar på minus!

Ni kan alla gå och lägga er, jag har redan reserverat den miljarde låten så de så.

Ursprungligen av daniels:

Ni kan alla gå och lägga er, jag har redan reserverat den miljarde låten så de så.

Neeej!!! Det är ju fusk! Isf vill jag ha en av dina tio G5:or. En vit tack!

det går snaaabbt ju..

Sorry guys jag hackade mig in på nån server från iTunes/Apple och gjorde så att jag automatiskt blir den miljarde kunden hahahahahhahahah!!

Apple har nu även lagt upp det på deras förstasida.

Ursprungligen av Marcus F:

Apple har nu även lagt upp det på deras förstasida.

Såg den redan på den amerikanska sidan för någon dag sen.
Hur som helst, den tickar på duktigt. Om någon har tid över, så borde man kunna räkna ut nästan så exakt när den miljare låten bör slå in. Det verkar köpas musik konstant dygnet runt i samma hastighet om man ska lita på räknaren.

När 500.000.000 låten skulle säljas så tickade räknaren på även om jag kopplade ifrån internetet. Hade modem då.

Ursprungligen av Hermie:

När 500.000.000 låten skulle säljas så tickade räknaren på även om jag kopplade ifrån internetet. Hade modem då.

Intressant!

Något som jag kollade nu är.
Räknaren på apple.se visar i skrivandes stund 970.657.xxx
Räknaren på iTunesMusicstore visar i skrivades stund: 970.665.322

Alltså den där räknaren är lite halvfejk, dom har nog bättre statistik än dom visar, detta är nog bara en PR grej.

1
Bevaka tråden