Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iPoden över 3000 meters höjd!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har läst att man inte ska använda sin iPod över 3000m och har börjat oro mig lite inför en kommande flygresa! Men om man sitter i ett flygplan så är det väl ingen fara...?

det är väll trycket som de menar.. å det blir väll inte de på samma sätt i flyget :S men vet inte.. varför skulle det inte funka..

Flygkabiner brukar väl hålla ett lufttryck motsvarande 5000 fot, eller 1500 meter ungefär.

Går utmärkt, lyssnade själv på ipoden för drygt 1 vecka sen när jag flög.
spelaren sänder inte ut någon störning eller dylikt, så det går fin fint...

Ursprungligen av daniels:

Går utmärkt, lyssnade själv på ipoden för drygt 1 vecka sen när jag flög.
spelaren sänder inte ut någon störning eller dylikt, så det går fin fint...

Tack, bra å veta att det är ok.

Ursprungligen av Mattias.19:

Jag har läst att man inte ska använda sin iPod över 3000m och har börjat oro mig lite inför en kommande flygresa! Men om man sitter i ett flygplan så är det väl ingen fara...?

Naej... så länge du sitter _i_ planet så är det nog ingen fara. Sitter du däremot på vingen så är kan nog podden gå sönder, och du också :rolleyes:

Fast elektisk utrustning får ej användas under start och landing

Tack så mycket!

jag använde min nano på 10 654 meters höjd...

Hmm det där under start och landning är bullshit.... jag hade min mp3 och kamera igång när vi både lyfte och landade sist när jag flög för 4 månader sen, inga störningar :s lyssnade på musik och filmade take offen med kameran och kom även på efter 20 min i luften att min mobil fortfarande var igång och likaså mina vänners så även telefonen kan vara igång...!!

Ursprungligen av anjuna_beats:

Hmm det där under start och landning är bullshit.... jag hade min mp3 och kamera igång när vi både lyfte och landade sist när jag flög för 4 månader sen, inga störningar :s lyssnade på musik och filmade take offen med kameran och kom även på efter 20 min i luften att min mobil fortfarande var igång och likaså mina vänners så även telefonen kan vara igång...!!

Allvarligt? Du tror väl inte att någon tror att ett flygplan garanterat kraschar eller störs ut pga en mobiltelefon? Anledningen att regeln finns är ju att om det finns minsta promilles risk att du ska störa eller påverka ett instrument i cockpit så måste det ju så klart förbjudas för allas säkerhet. Sedan att instrumeneten inte stördes och att ni inte kraschade var väl ingen skräll.

Du kan säkert ha telefonen igång på intensivvårdsavdelningen på närmaste sjukhus också men det rekommenderas nog inte pga att du riskerar människors liv.

Ursprungligen av anjuna_beats:

Hmm det där under start och landning är bullshit.... jag hade min mp3 och kamera igång när vi både lyfte och landade sist när jag flög för 4 månader sen, inga störningar :s lyssnade på musik och filmade take offen med kameran och kom även på efter 20 min i luften att min mobil fortfarande var igång och likaså mina vänners så även telefonen kan vara igång...!!

Det må vara bs men jag skulle iaf inte våga ha på mobilen under en flygresa.....

fan va spejsat...

Min kompis använde sin iPod ifjol när vi var i Bormio, toppen ligger på 3200. Det är inga problem med den nu...

1
Bevaka tråden