Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var är min nano?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-03-21 16:28

Skickade in min nano på service i början av mars då skärmen fått ett stort märke i sig, vilket jag hört är ett standardfel(?).

Nåja, nu är servicen klar enligt Apple där det står "item shipped" samt "Service avslutad". Men om jag klickar på lådnumret hittar den ingenting, dvs det finns inget att spåra.

Hur gör jag för att kolla var min nano befinner sig? Vilket nummer etc. ska jag använda?

Du kan ju alltid ringa till apple och fråga.

Min nano var borta på lagning i två månader för samma fel men jag fick en 4gb istället för 2gb som kompensation.

  • Medlem
  • 2006-03-21 21:13

OK...
Men det står att "Item shipped", det kan väl bara betyda en sak?

Ursprungligen av 8fps:

OK...
Men det står att "Item shipped", det kan väl bara betyda en sak?

Ja, att den troligtvis är ute på dom sju haven och seglar hemåt mot dig.
Om den inte dyker upp inom kort, så ring apple som sagt.

  • Medlem
  • 2006-03-22 10:51
Ursprungligen av daniels:

Ja, att den troligtvis är ute på dom sju haven och seglar hemåt mot dig.
Om den inte dyker upp inom kort, så ring apple som sagt.

Jo, tror också så.

Konstigt att man kan bli så fäst vid en pryl att man saknar den så pass fort...

en reperation tar normalt 10 arbetsdagar, om ipoden är graverad så kan det ta ytterligare 10 arbetsdagar

Hur kan det ta så mycket längre tid för att den är graverad? Låter inte riktigt klokt?

De flesta trasiga ipodar byts ut och är det en med gravyr måste de tillverka en ny med samma gravyr. Är den inte graverad har de redan tillgång till nya ipodar som de kan skicka. De skickas nog bara från Holland dessutom.

sebbe har rätt här om den inte är ingraverad tar dom bara en ny och skickar ut från holland, är den graverad så tar dom en ny skickar den från holland ner till thailand har jag för mig graverar den och sedan tillbaka till kund

  • Medlem
  • 2006-03-22 20:13

Det roliga är språket på Apples servicesida;
Jag loggar in på en svensk sida, skickas vidare till en svensk men infon om min service är på engelska. Klickar jag sedan på mitt lådnummer står det på spanska; "No hay datos disponibles" med överskriften "Lådor"

Lite kul är det i alla fall...=)

Jag lämnade in min nano och fick tillbaka en sprillans ny efter 2 dagar.....!! Kanske bara ni som har otur?

  • Medlem
  • 2006-03-25 11:16

Jo, verkar så. Men jag beställde som sagt mde gravering så det tar så klart längre tid då.

Men vilket nummer är det jag ska ringa om jag vill bråka lite med dem? För statusen har inte ändrats någonting än...

  • Medlem
  • 2006-03-26 11:03

UPDATE:

Nu lyckades jag spåra lådnumret på UPS, men informationen jag fått där var lagom konstig, döm själv:
Status: Levererade

Levererade den: 20/03/2006 17:40
Plats: PORCH
Levererat till: CONCORD, CA, US
Sända eller fakturerade den: 14/03/2006

Sändningsnummer: 1Z 74A 33E 03 7798 117 0
Typ av servicealternativ: GROUND
Vikt: 24,00 pounds

24 pounds? Har min nano lagt på sig ett par kilo under vistelsen i USA? Och brukar de skicka den till USA, är det inte Asien som gör nya?

Nåja, det står att de skickade den från Concord för 6 dagar sen, men inget har hänt... Åter igen, vilket nummer är det man ringer? Jag kan inte hitta det på supportsidan.

Ursprungligen av 8fps:

UPDATE:

Nu lyckades jag spåra lådnumret på UPS, men informationen jag fått där var lagom konstig, döm själv:
Status: Levererade

Levererade den: 20/03/2006 17:40
Plats: PORCH
Levererat till: CONCORD, CA, US
Sända eller fakturerade den: 14/03/2006

Sändningsnummer: 1Z 74A 33E 03 7798 117 0
Typ av servicealternativ: GROUND
Vikt: 24,00 pounds

24 pounds? Har min nano lagt på sig ett par kilo under vistelsen i USA? Och brukar de skicka den till USA, är det inte Asien som gör nya?

Nåja, det står att de skickade den från Concord för 6 dagar sen, men inget har hänt... Åter igen, vilket nummer är det man ringer? Jag kan inte hitta det på supportsidan.

De lär nog inte skicka din lilla spelare helt ensam utan kör nog stora sampack..

  • Medlem
  • 2006-03-26 21:00
Ursprungligen av Pantern:

De lär nog inte skicka din lilla spelare helt ensam utan kör nog stora sampack..

Såklart är det så, vilka kostnader det skulle bli annars...

Men vad gör den då i USA? Även om de skickar flera i taget från Shanghai där de görs (väl?) känns det fruktansvärt onödigt att ta den via staterna...

1
Bevaka tråden