Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hold knappen fungerar inte!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

--------------------------------------------------------------------------------

Hej

Forsta ska jag borja med o saga att jag befinner mig utomlands, darem saknas prickarna.
Jag rakade fa min ipd overskold med vatten o sand, jatte smart!

Knappen for hold, har last sig pa nagot satt. Sa nar jag tar tillbaks den p avanligt lage, sa lyser las kanppen o ipoden gar inte att anvanda eftersom den fortfarande ar las. Ibland gar det dock, men sa helt plotsligt blinkar las symbolen upp igen av sig sjalv.

Finns det nagon som har nagot tips vad man kan forsoka med?

Det enda jag kan komma på är att öppna upp den och ta bort eventuell sand som sitter där inne...

det felet har jag haft två gånger.
Du kan ha på den tills batteriet är slut och sen ladda den så funkar det. Det gjorde det för mig.

Jag skulle inte öppna.

Grejen ar ju att den ar last hela tiden, sa jag kan inte lata den ladda ur sig eftersom den stanger av sig sjalv efter ett tag. Jag vagar inte oppna den. Finns det nagot annat knep!
Jag kan bara satta pa den genom att ladda den. Men den ar fortfarande last.

  • Medlem
  • 2006-03-22 01:15

jag vet inget om mini, men kan man inte koppla en fjärrkontroll till den?
Då skulle du kunna testa att ladda ur den.

/r

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-03-22 07:20

Men alltså, har du fått vatten och sand över den så skulle jag låta den först och främst få torka ett par dagar utan att man använder den. Sedan försöka borsta av sanden så gott det går. Det låter som om det blivit någon typ av kortslutning vid holdknappen pga vattnet.

Det är ju A och O när man lyckats få vatten på typ mobiltelefon/mp3spelare att ANVÄND DEN INTE utan låt den torka först.

kan du inte göra på något sätt så batteriet tar slut?

Sa mycket vatten och sand kom det ju inte pa den. Men det maste ju sjalvklart bero pa det. Vet itne vad jag skulle kunna gora sa att dne ladda ur. Eftersom den ar last. Skit irriterande!

  • Medlem
  • 2006-03-23 11:36

om du bara låter den ligga så laddas den ur efter några dagar - veckor... av sig självt liksom.

men är det fortfarande kvar batteri?
Om inte så behöver du bara ladda den och så funkar den nog

Den fungerar inte om jag laddar den , den e fortfarande last. Men jag far kora pa det att lata den ligga o hoppas att den laddar ur.

Tack!

  • Medlem
  • 2006-03-25 12:05

lägg den där det är svalt, men inte fuktigt.

Fortfarande last!

Nu har den antligen laddats ur och jag trodde att den da skulle fungera. Men det gor den inte. Finns det nagot mer man kan gora, eller ar det kort???

  • Medlem
  • 2006-04-09 14:52

Jag tycker du borde höra av dig till Apple support.

1
Bevaka tråden