Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny på Nano

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena. Hade en mini som jag sålde av diverse anledningar. Nu till mina frågor (ja, jag har kollat gamla trådar, en jäkla massa dessutom)

Som jag förstår är nano en flashspelare, vilket jag tycker låter väldigt bra. Då undrar jag, måste jag använda itunes alls? Kan jag bara föra över låtar fram o tillbaka som på min iriver, med mappar och allt?Jag vill inte synca och göra en massa spellistor. Jag vill bara ha min spelare som vanlig flashspelare alltså. Är det möjligt? jag vill kunna gå hem till min mormor och sno låtar från hennes dator utan att hon har någon ipod installerad osv. om detta inte går så vet jag inte om det blir någon Nano. Men den e ju så himla väldans jättefin.

Notera: Mormor är ett fingerat namn, hon har ingen dator.
Eeeej då.

Ursprungligen av mekholm:

Som jag förstår är nano en flashspelare, vilket jag tycker låter väldigt bra. Då undrar jag, måste jag använda itunes alls?

Icke då. Den funkar exakt som din gamla Mini på det sättet.

Ursprungligen av mekholm:

Kan jag bara föra över låtar fram o tillbaka som på min iriver, med mappar och allt?

Det är precis det iTunes gör, ja.

Ursprungligen av mekholm:

Jag vill inte synca

Du behöver inte alls synca bara för att du använder iTunes. Gör det manuellt om du vill.

Ursprungligen av mekholm:

...och göra en massa spellistor.

Du behöver inte alls göra en massa spellistor bara för att du använder iTunes.

Ursprungligen av mekholm:

Jag vill bara ha min spelare som vanlig flashspelare alltså. Är det möjligt?

Som sagt, den har samma funktion som din Mini med hårddisk hade.

Ursprungligen av mekholm:

jag vill kunna gå hem till min mormor och sno låtar från hennes dator utan att hon har någon ipod installerad

Med Nanon i diskläge så...

Ok! thanks for the answer. Då har jag lite koll. Blir nog en Nano ändå. Sjukt attraktiv pryl. Det är ett skit att man ska vara så prylkåt. Min iriver n10 är ju inget fel på alls.

Petern, du har fel. Nano är en flaschspelare och fungerar alltså INTE likadant som Minin

Jag kan också påpeka att det kommer att bli problem om du ska ta låtar från dina kompisars datorer (eller din mormors ) Investera i ett USB-minne kanske?

Ursprungligen av ekko90:

Petern, du har fel. Nano är en flaschspelare och fungerar alltså INTE likadant som Minin

På vilken av de sex punkterna ovan har jag fel?:confused:

  • Oregistrerad
  • 2006-04-05 13:16
Ursprungligen av petern:

På vilken av de sex punkterna ovan har jag fel?:confused:

Du vinklar ju allting..:mad:

Nej Mekholm, man kan inte använda iPoden som en vanlig flashspelare!:(

  • Medlem
  • 2006-04-04 20:41

Tror han menar att det inte fungerar att lyssna på musik UTAN iTunes utan att använda andra program...

Ursprungligen av 8fps:

Tror han menar att det inte fungerar att lyssna på musik UTAN iTunes utan att använda andra program...

(Jag kan nog inte läsa svenska längre) Har jag påstått nåt annat?

Ursprungligen av petern:

(Jag kan nog inte läsa svenska längre) Har jag påstått nåt annat?

Vet inte, men jag tror att de flesta kommer uppfatta den första punkten som om att du påstår att nanon inte har flaschminne utan en vanlig hårddisk som minin.

Ursprungligen av ekko90:

Vet inte, men jag tror att de flesta kommer uppfatta den första punkten som om att du påstår att nanon inte har flaschminne utan en vanlig hårddisk som minin.

Aha! Men mitt svar gällde frågan "måste jag använda itunes alls?" och inte delen "Som jag förstår är nano en flashspelare". Antar att det går att misstolka om man anstränger sej

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-04-05 08:04

Fast som svar ger du ju

Citat:

Icke då. Den funkar exakt som din gamla Mini på det sättet.

och rent generellt så måste du ju använda iTunes (alternativt nåt tredjepartsprogram) för att föra över musiken, alltså inte som mekholm vill - genom att flytta filer och mappar direkt till enheten.

ny på nano

Ursprungligen av mekholm:

Tjena. Hade en mini som jag sålde av diverse anledningar. Nu till mina frågor (ja, jag har kollat gamla trådar, en jäkla massa dessutom)

Som jag förstår är nano en flashspelare, vilket jag tycker låter väldigt bra. Då undrar jag, måste jag använda itunes alls? Kan jag bara föra över låtar fram o tillbaka som på min iriver, med mappar och allt?Jag vill inte synca och göra en massa spellistor. Jag vill bara ha min spelare som vanlig flashspelare alltså. Är det möjligt? jag vill kunna gå hem till min mormor och sno låtar från hennes dator utan att hon har någon ipod installerad osv. om detta inte går så vet jag inte om det blir någon Nano. Men den e ju så himla väldans jättefin.

Notera: Mormor är ett fingerat namn, hon har ingen dator.
Eeeej då.

du måste ha iTunes installerad på din mormors dator,där kan du välja på ipod-alternativ använd som extern enhet då går det bra att lägga in låtar och allt du vill ha på den direkt och behöver ej ta det via iTunes

Bara din "mormor" inte har windows 98 eller lägre.

1
Bevaka tråden