Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automatisk uppdatering av bärbar PC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en bärbar dator och undrar om det går fixa så att biblioteket uppdateras när jag kopplar in den samma Ipoden gör

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-05-29 09:30

Är inte riktigt säker på hur du menar. Om du menar att du ska uppdatera iTunes-biblioteket på den bärbara från iPoden så går inte det, eftersom Apple har spärrat iTunes för överföring från iPoden till datorn. Det finns dock tredjepartsprogram som löser detta, men då måste du uppdatera ditt iTunes själv, och antal spelningar, betyg och liknande följer inte med.

Ursprungligen av Spyder:

Är inte riktigt säker på hur du menar. Om du menar att du ska uppdatera iTunes-biblioteket på den bärbara från iPoden så går inte det, eftersom Apple har spärrat iTunes för överföring från iPoden till datorn. Det finns dock tredjepartsprogram som löser detta, men då måste du uppdatera ditt iTunes själv, och antal spelningar, betyg och liknande följer inte med.

Jag vill ha samma låtar på den bärbara datorn som den stationära helst ska den bärbara uppdatera sig när jag kopplar in den . den har ochså trådlöst nätverk

Du kan väl kopiera låtarna från den stationära då helt enkelt, eller använder ett av tredje-part-prgprammen Spyder snackar om?
Alltså, vad är det du kopplar in vart när du vill att den ska uppdatera sig.
"...helst ska den bärbara uppdatera sig när jag kopplar in den" är inte en särskilt tydlig mening.
Menar du när du kopplar in den bärbara till den stationära, eller ipoden i den bärbara?

Alltså, det enklaste blir ju helt klart att kopiera - via nätverkskabel, extern hd(ledtråd: iPoden ÄR en extern hd) etc - låtarna från den stationära till den bärbara.

Att ha samma mappinnehåll på två maskiner ska väl inte vara något problem, det finns olika synkprogram.
Men det räcker ju inte att att mata in filer i en mapp. Dom syns ju inte i iTunes för det.

Ett annat alternativ är väl att bara aktivera musikdelning i iTunes på den stationära? Trist att inte få med sej musiken när man traskar iväg med den bärbara men å andra sidan är det minst trassel.

Ursprungligen av petern:

Trist att inte få med sej musiken när man traskar iväg med den bärbara men å andra sidan är det minst trassel.

Fick för mig att detta är vad iPoden var till för...

Ursprungligen av The Plague:

Fick för mig att detta är vad iPoden var till för...

Ack om det vore så väl... Jag har en pyttig Shuffle så jag är inte van att få med mej speciellt stor del av mitt 110 Gb bibliotek

Ok, då fattar jag...

1
Bevaka tråden