Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera M4P??

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad menar VD'n egentligen??

Ur svaren på: Apples Sverige-vd Oscar Bjers svarar på läsarnas frågor
---
Kommer Apple att öppna sitt drm-format så att andra spelare än Ipod kan använda det? Jag vill kunna använda Itunes med andra spelare än Ipod. Kommer Apple att öppna för detta?
- Johan Bergens

SVAR: Formatet som man initialt använder idag när man laddar ner är aac. Låten kan omvandlas till andra format, t ex mp3 på datorn om man vill det. Man kan även spela mp3-format på sin Ipod.
---
Man kan ju inte med iTunes i alla fall konvertera m4p till MP3. :rolleyes:

  • Medlem
  • Torsby
  • 2005-05-25 23:49

Det vete tusan vad han mumlar om, eller om han har blivit felciterad... mig veterligen går det inte att konvertera i iTunes, och det skulle ju isf ta bort själva idén med kopieringsskyddet på låtarna...

Ursprungligen av Spyder:

Det vete tusan vad han mumlar om, eller om han har blivit felciterad... mig veterligen går det inte att konvertera i iTunes, och det skulle ju isf ta bort själva idén med kopieringsskyddet på låtarna...

Ja, det låter lite konstigt. Ingen som vet hur vi kan få reda på hur han verkligen menar?

  • Oregistrerad
  • 2006-08-08 00:48

Hej

Var ett tag sedan jag var aktiv här, men dammade av mina båda ipods och har nyligen skaffat ITMS.

Men som frågan lyder, kan man konvertera dessa låtar?

För i annat fall tycker jag detta är en ganska dålig lösning, jag menar köper jag en låt på en skiva kan jag själv bestämma format så den kan spelas i, datorn, iPoden, mobilen eller någon annan spelare.

//C

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-08-08 07:42

Nej, det finns (mig veterligen) inget sätt att konvertera låtarna på, mer än att bränna ut dem på cd och rippa om dem. I praktiken är det ju tyvärr generellt så med kopieringsskydd att användningsområdet begränsas och det blir krångligare för oss konsumenter - för några piratkopierare stoppar det då rakt inte...

Ovanstående kommentar är personlig och återspeglar inte nödvändigtvis åsikterna hos Apple eller 99pod.se.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-08 21:12
Ursprungligen av Spyder:

Nej, det finns (mig veterligen) inget sätt att konvertera låtarna på, mer än att bränna ut dem på cd och rippa om dem. I praktiken är det ju tyvärr generellt så med kopieringsskydd att användningsområdet begränsas och det blir krångligare för oss konsumenter - för några piratkopierare stoppar det då rakt inte...

Ovanstående kommentar är personlig och återspeglar inte nödvändigtvis åsikterna hos Apple eller 99pod.se.

ok, I get it.

men då bränner man den på CD/RW och sen så sprids den iaf illegalt.
Klart man som sagt inte ska piratkopiera, men om jag vill ha den som ringsignal på min mobil så borde jag ju kunna det. För jag har ju faktiskt betalt.

//C

  • Medlem
  • 2006-09-12 15:22

Hur gör man för att bränna ITMSlåtar på CD? Jag har aldrig lyckats få ljud ur dem, jag får bara ett spår på skivan, som är tyst:mad:

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-12 20:01
Ursprungligen av CEB:

Hur gör man för att bränna ITMSlåtar på CD? Jag har aldrig lyckats få ljud ur dem, jag får bara ett spår på skivan, som är tyst:mad:

Eh... du bockar ju i de låtar du vill ha med, eller den spellista du vill bränna, och sedan bränner du i iTunes precis som med vanliga låtar.

  • Medlem
  • 2006-09-12 20:27

Ha, verkar ju uppenbart såhär när jag läser det, jag gav upp när det inte fungerade i Toast...

  • Medlem
  • 2006-09-27 14:22

Nu har jag provat och får det att funka när jag bränner en spellista men inte genom att bocka för låtar bara.

Hur gör man för att bränna i iTunes utan att skapa en spellista?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-27 19:11

Ajdå, miss av mig, det verkar som om man måste lägga dem i en spellista först innan man kan bränna (eller har jag fel?) - men det är ju snabbt fixat, sedan är det ju bara att radera spellistan när man är färdig.

1
Bevaka tråden