Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nano låser sig?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-12 18:15

Fler än jag med nya Nano (8GB) som varit med om att spelaren låser sig direkt efter att man haft den uppkopplad mot datorn och sedan börjar bläddra i en lång spellista (talbok)? Har hänt mig tre-fyra gånger, alldeles för ofta för att det ska vara en slump.

Enormt irriterande att så ofta behöver göra reset "on the go" på en premiumspelare. Ännu ett bevis på att Apple vräker ut grejer innan man testat dem tillräckligt?

har samma problem! ungefär varannan gång jag un-pluggar ipoden (också nano 8GB) från datorn låser den sig. Då får jag vänta i flera timmar tills den dör och sen kan jag stoppa in den och den fungerar igen.

nu visade det sig att min systers iPod nano 4 GB också gör samma sak, dock för första gången idag.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 17:08
Ursprungligen av pelutt:

har samma problem! ungefär varannan gång jag un-pluggar ipoden (också nano 8GB) från datorn låser den sig. Då får jag vänta i flera timmar tills den dör och sen kan jag stoppa in den och den fungerar igen.

Du ska absolut inte behöva vänta så länge. Gör en reset genom att hålla in mittknappen + menu samtidigt i några sekunder. Alternativt koppla upp iPoden mot datorn igen.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 21:51

Men blä, nu skräms ni. Jag får ju min 8GB-nano imorgon. Aja, det lär väl säkert fixas till nästa firmwareuppdatering om nu många har problemet. =P

Jag har en 2 gigare (nya modden) å råkade precis ut för det problemet!!! :eek:
Det löste sig dock genom att trycka mittknappen + menu samtidigt, men det verkar ju inte lovande när man läser inläggen här! Dessutom piiiiiiiiiiper den otroligt irriterande som jag också har läst många inlägg här om.... Men men, den värsta stormen med låsningen är över för den här gången......

1
Bevaka tråden