Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stängde av den, nu vill den inte starta igen?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

min ipod mini stängde av sig som vanligt (jag stängde av den) sen går den inte att starta igen. den är helt död. ingenting syns på skärmen om man trycker på knappar.
ingen reaktion när man kopplar in den i datorn.
hold knappen är INTE itryckt.

finns det något man kan göra förutom att lämna in den?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-13 15:02

edit: läste inte inlägget korrekt.. sorry...

Du är säker på att ingen annan har pillat och tappat den eller liknande? Jag anser att "avskrivningstiden" för en mini är runt 2 år. Att lämna den på service för en tusenlapp är inte lönt helt enkelt. Bättre att investera i en "odödlig" nano 2G och se till att hålla den borta från vatten.

Annars kan du öppna den och se ifall det är hårddisken som har gett upp och byta till motsvarande compactflash kort. Det är lättare än man tror, men du behöver en pytteliten skruvmejsel som inte finns i alla hem. Instruktioner finns här. Skruvmejseln köper/lånar du när skruvarna är blottade så att du kan se direkt att den passar.

taking-apart-the-ipod-mini

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-10-19 08:39

Har du testat de fem R:en? Apple - Support - iPod - The Five Rs

Min mini gjorde samma sak, jag gjorde en sökning på iLounge, där dom påstod att det förmodligen var moderkortet. Jag ville inte ge upp så lätt, så jag öppnade den, tog ut hårddisken och batteriet, och satte sedan fast dem igen. Och dra på trissor, den funkade..!
Min poäng är alltså: öppna iPoden och kolla om det helt enkelt inte bara är en kabel som lossnat.

1
Bevaka tråden