Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itrip radiosändare =(

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen ipod ägare blev jag för några dagar sedan.. snabbt som f*n beställde jag såklart marknadens bästa radiosändare en Griffin Itrip. Testade och blev enormt besviken. ljudkvalitén är bra kasst och det brusar om inte ipoden ligger på ett bra ställe. när nån på låtarna sjunger med bokstaven S låter de bara som ett brus.. nån som har en Itrip och håller med?/inte håller med?

aa jag håller med dig.framför allt om man ska lyssna i bilen!det går knappt asså.
ipoden måste ligga på precis rätt ställe för att det ska låta bra=(

jaa de suger ! köpte skiten för att ha mest i bilen >=(

  • Oregistrerad
  • 2006-09-12 00:05

För mig är det lite sådär.
Ibland fungerar den klockrent, men om man bara drar handen runt den börjar den brusa osv.
Räckvidden för mig blev ca 32 meter (vilket är mkt längre än den angivna) då var det iofs inget mer än en vägg mellan iTripen & radion.

Testat med att ändra mellan stereo/mono-läge för att se om det gör ngn skillnad?
//man trycker in knappen i 5sec tills den blinkat klart, sedan flyttar man upp och ner "spaken" för att ändra mellan LX & DX//

Köp en riktig bilkoppling ifrån Densionsweden.se c/o Techno Research istället.
itrip är en rolig mackapär men inget man seriöst kör iPoden i bilen med.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-09-12 19:56

Jodå, inga problem, särskilt inte i bilen där det är en del brus ändå. Det enda som jag stör mig på är att volymen måste vara ganska hög, vilket släpper igenom lite för mycket brus.

Vart också lite besviken. Men jag har fått för mig att det är en mindre sändare i den nya itripen eftersom det är en display i den.
Testade även den nya och den gamla itripen emot varandra och den gammla slog lätt ut den nya. Lite synd....

Jag kan säga såhär att INGEN i USA köpte iTrip. Det är skit och funkade inte ens när man åkte in till Los Angeles.
Köp er kabel som ni kopplar iPoden direkt till stereon i bilen, fixa det bara. iTrip är skit. Att allt har "i" i borde inte vara bra för iPoden ...

itrip är väl dessutom bara monoljud...

Men att det inte funkade när man åkte in till Los Angeles beror väl förmodligen på att så gott som varenda frekvens är upptagen där? Jag använder själv XtremeMac's Airplay2, och tycker den funkar fint, kanske ett alternativ till iTrip för dom som tröttnat.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-10-29 01:57

jag har den nyaste griffin itrip (den med billaddare) o den fungerar bara fint till min videoipod.. hur klart ljud som helst, men då har jag iofs inte prövat den i nån storstad lr nåt.. :rolleyes:

1
Bevaka tråden