Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort ljudspärr på senaste 5G

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-10-16 22:35

Har testat goPod på min Nano för att ta bort ljudspärren. Fungerade hur bra som helst.

Därmed verkar inte goPod fungera med den senaste 5G Ipod (80 gb). Står bara Ipod not detected i goPod-förnstret när Ipoden är ansluten till datorn.

Har någon löst detta problem, eller finns det ett annat program att rekommendera?

Tacksam för svar!

Peo

Kan man inet ta bort den under inställningar? har för mig de lade till det.

jo där ställer man in maxvolymen med scrollhjulet, tror inte att det finns nån mer ljudspärr faktiskt!

Ursprungligen av olle3000:

jo där ställer man in maxvolymen med scrollhjulet, [B]
tror inte att det finns nån mer ljudspärr faktiskt!

[/B]
Jo, det finns det.

Ursprungligen av Eindpeng:

Är det inte ljudkontroll som är själva gränsen?

Näe.

Ursprungligen av antonholmstedt:

Jag har en ipod G5 (från innan uppdateringen), och kan bara konstatera att maxvolymen på volymgräns-inställningen inte var den maxvolym man fick ut om man låste upp den.

Precis!

Ursprungligen av N3rox:

Vad har vi kommit fram till? Finns det en ljudspärr eller inte?

Ja, det finns en ljudspärr.

Så där, nu har vi klarat ut det...

Är det inte ljudkontroll som är själva gränsen?

Jag har en ipod G5 (från innan uppdateringen), och kan bara konstatera att maxvolymen på volymgräns-inställningen inte var den maxvolym man fick ut om man låste upp den.

  • Medlem
  • 2006-10-25 17:23

Vad har vi kommit fram till? Finns det en ljudspärr eller inte?

  • Medlem
  • 2006-10-25 20:29

Hur tar man bort den?

Nya G5 vet jag inte(fungerar varken goPod eller iMod? Har ni testat?).
Borde komma snart annars...

jag hittade denhär spärren typ 7 månader efter jag hade använt gopod, visste jag att spärren fanns hade jag inte behövt gopod tror ja..

volymspärr tas bort/ ändras såhär: settings->volume limit och så ställer du in den på det du vill ha som maxvolym å spärrar.

Ursprungligen av e1ctr0:

jag hittade denhär spärren typ 7 månader efter jag hade använt gopod, visste jag att spärren fanns hade jag inte behövt gopod tror ja..

volymspärr tas bort/ ändras såhär: settings->volume limit och så ställer du in den på det du vill ha som maxvolym å spärrar.

Näe, det stämmer inte.
Om du ska komma med "information" här, se till att veta vad du skriver.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-29 11:50

Från iPodHacks, 25 okt 2006:
(How to uncap 2nd gen. iPod Nano's volume level!? - Page 4 - iPod Hacks Forums)

Citat:

Hello people,
i'm Mandrax from the GoPod team.

I can tell you that we are working right now on the 1.5 version of GoPod.

The solution to uncap the ipod video 5.5G has been found, but we are still working on the second generation nano, it's a little bit harder.

In fact we need to get a US firmware of the ipod nano 2nd generation to begin the investigations.

Med lite tålamod så dyker det snart upp en ny version av goPod

Nej, som jag skrev innan så hjälper inte det, där ställer man bara in inom det utrymme man har "nedanför" ljudspärren.

1
Bevaka tråden