Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slumpmässiga omstarter när man blandar spår?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!
Försökte söka lite på detta men hittade inget, så jag tar det här:
Min iPod (video 80GB) har ett litet problem; den startas om varje gång jag sätter den på att blanda spår eller överhuvudtaget använder blanda funktionen. Med starta om menar jag alltså att den stängs av, och apple symbolen kommer upp mot svart bakgrund.
Det fungerar ett par låtar ibland, och ibland startas den om direkt.
Jag hade tidigare en 30GB iPod vilken jag sålde, som också hade ett liknande problem. Dock absolut inte lika ofta. Där kunde man lyssna minst en timme, och Ibland så startades den om när man blandade spåren.

Tänker därför att det borde ju finnas nån mer som har haft det här problemet, och finns det någon lösning? Har som sagt en 80GB med ungefär 30GB musik och lika mycket film på, om det har något med det att göra.

Tack på förhand!

Jo tack den har jag kört förut på min förra videopod, men problemet kvarstod.
Så jag vet inte om det är värt att reseta 60gb data, för att bara prova om det funkar. Det är därför jag frågar här, om det finns någon annan förklaring...

Prova steg 1 -4 då, då raderas inget.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2006-10-29 01:48

jag har samma problem så jag ringde service o frågade vad jag skulle göra.. då sa snubben i telefon att det förmodligen var en låt på iPoden som "inte fungerade".. blev lite fundersam eftersom det funkade fint med blandarfunktionen innan jag uppdaterade iPoden till den senaste..

sen testade jag att köra den på "spår" så att jag skulle kunna upptäcka vilka låtar det var fel på.. plötsligt så dog den ju vid låtbyte och startade om sig. visste då vilken låt de va som orsakade att iPoden startade om sig. prövade spela upp den igen men dåhände samma sak, så det var definitivt låten de va fel på..

Tack för hjälpen, ska kika lite på individuella låtar också... Men som du säger så är det ju skumt att det här problemet började efter 1.2 släpptes, för det var ungefär då kommer jag ihåg nu när du säger det. Man får väl sitta och klicka bort att dom ska spelas när man slumpar låtar... Men det värkar vara så jävla många låtar på min, så det kanske blir ett heldagsjobb
Tack iaf

1
Bevaka tråden