Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkvalité i ipoden? nano2g

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-08 22:18

Tjena!

Har nyligen inhandlat en Nano2g 4gb och är fortfarande knäsvag över utseendet och användarvänligheten.

Har dock lite frågor till andra ipod användare, ljudkvalitén.
Jag har haft iriver mp3spelare förrut och i dom har man kunnat ställa egen EQ och det har även varit bra tryck i basen.

I ipoden känner jag inte riktigt samma ljudkvalité. Provade med koss lurar, då är basen bra men det blir ganska lätt överstyrt ändå.

Har jag missat någon inställning? Något tips?

Tack
Mvh
Ludwig

jag är också sjukt missnöjd med ljudet.... den orkar inte driva större lurar, samt att den distar en del..... hoppas att ngn kan uncappa den och att det blir bättre då... men anars e det bara att hålla med... ljudet suger...

Alla iPods har enbart dom "förvalda" EQ att välja på.
-Ställer du nanons EQ på Rock och ingen av dina inlagda låtar har en EQ vald så spelas allt upp med "Rock"
-Ställer du nanons EQ på Rock men dina inlagda låtar har EQ "Bass Boost" inställd så spelas dom upp med "Bass Boost"
-Ger du dina låtar en manuell EQ i iTunes så importeras den INTE till podden, då används nanons valda EQ istället.

  • Medlem
  • 2006-11-12 14:18

petern jag tror inte att ditt andra påstående stämmer, om man har ställt in "R&B" på låtarna i iTunes och väljer "Acoustic" så är det den sistnämda som låtarna spelas upp med.
Detta har jag i och för sig testat med en iPod mini, så det kan vara så att det är annorlunda med nanon.

Det är så sant.
iPod: About the Equalizer
är det som gäller.
Men det viktiga att komma ihåg är att egna EQ-settings aldrig kommer över.

oavsett så är det dåligt ljud i nanon 2:gen... jag har inga andra ipods att jämnföra med... men den orkar inte driva "riktiga" lurar.. sålänge man inte kan uncappa den så förblir jag otroligt missnöjd med mitt köp... tyvärr så vet jag massvis med människor som känner likadant också...

1
Bevaka tråden