Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam uppdatering

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-20 09:54

Jag har en iPod Photo 60 GB med firmware 1.2 som jag uppdaterar via USB2 mot iTunes 6 i Windows XP.

Uppdateringarna tar väldigt lång tid och jag undrar om detta är normalt och om det går att göra något åt det.

Jag kör med automatisk uppdatering av samtliga låtar i iTunes och har c:a 50 GB musik i biblioteket.
Dessutom har jag c:a 500 "smarta spellistor" samt en handfull vanliga spellistor.
Jag har nyligen återställt iPoden och fört över alla data på nytt i hopp om att detta skulle kunna lösa problemet men det gjorde ingen skillnad.

En normal uppdatering (utan stora förändringar i biblioteket) tar 10-15 minuter därefter säger iTunes att uppdateringen är slutförd men min iPod säger "koppla inte ifrån" i ytterligare 5-10 minuter. Ibland verkar den till och med glömma att koppla bort sig och då måste jag koppla bort den manuellt vilket också kan ta 5-10 minuter.

Hur lång tid tar era uppdateringar och hur mycket musik/spellistor har ni på iPoden?

Kan det vara det stora antalet "smarta spellistor" som drar ned hastigheten?

Går det fortare om jag använder en FireWire (det verkar inte vara någon större aktivitet på datorn under överföringen om man dömer av lampan som lyser på datorn då processorn jobbar)?

Med min nano tar det ca 5-10 minuter att lägga in hela biblioteket på 2.21 GB + 500 MB podcaster.

det tar TIMMAR för mig att lägga in 35gb musik, fick inte ens in allt på min nya ipod igår, det är nått lurt, det känns som det går långsamt som bara den, hjälp mig?

1
Bevaka tråden