Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på bugg/support-ärende-hanteringssystem

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver få en rekomendation på ett bra system för att hantera support-ärenden.
Det ska helst också fungera smärtfritt att använda för att registrera buggar och en enskild systeminvecklare bör helst kunna logga in och avregistrera ett visst ärende så att det senare går att reda ut att det var just hon som gjorde det i en logg eller i direkt anknytning till ärendet.

Plattform spelar inte någon större roll. Mängden ärenden är lite svårt att uppskatta, men förmodligen inte fler än tre hundra samtidiga öppna och inte fler än två tusen per år.

Alla förslag mottags med glädje.

Ja, jo. Att jag postade under utveckling och inte under programvara var ju kanske lite knasigt gjort.

Ursprungligen av Merovech:

Ja, jo. Att jag postade under utveckling och inte under programvara var ju kanske lite knasigt gjort.

Flyttar tråden till "Övrig programvara".

Kommersiella:
FogBugz
Jira

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-01-17 18:57

Bugzilla är väldigt kompetent, fast kanske lite väl tekniskt för vanliga användare?
http://www.bugzilla.org/

En helpdeskprodukt i form av en extension till CMS'et Joomla (Open Source-projekt) är denna:

http://www.componentslab.com/support_center_features.html
(Just precis nu när jag skriver detta är siten nere, men den var där igår, prova denna beskriving i extensionsregistret till Joomla så länge).

Joomla är här förresten, kräver MySQL, PHP och ett webbhotell med Safe Mode = Off.

http://www.joomla.org/

Martin hittade ett för vBulletin häromdagen, minns inte adressen, men det nämndes i en tråd tror jag.

En kanske lite överdimensionerad och dyr men vad det verkar oerhört bra programvara för att hålla reda på buggar i olika projekt är denna:

http://www.fogcreek.com/FogBugz/
129 dolores kostar den.

Företaget bakom denna produkt är den berömda Joel Spolsky som skriver mycket vettigt om programvarutveckling i sin blog, som tex i nov 2006 där han argumenterar för att nio (eller 15) alternativa sätt att stänga av sin Windowsmaskin kanske är lite väl mycket:

http://www.joelonsoftware.com/items/2006/11/21.html

<SKAMLÖS EGEN PR>Sedan har jag mitt eget baserat på FileMaker som integrerar Mail i FileMaker med kunddatabas, fakturering, tidigare kommunikation, vanliga ärenden mm. </SKAMLÖS EGEN PR>

Edit: Ser nu att Hagelin redan nämnt FogBugz.

Vi har precis köpt in Kayakos SupportSuite till 99.se som ska sjösättas senare. Deras produkter verkar vara rätt populära, t.ex. har webbhotellet Aleborg Kayakos eSupport. SupportSuite är rätt komplext men jag har testkört det och det verkar fungera rätt bra.

Tack för alla bra förslag.

Har läst på lite mer nu och det som jag tänker testa som inte är nämt ovan är Mantis. Verkar passa i storlek till vårt företag och våra projekt, finns på svenska och verkar både robust och samtidigt överskådligt och lättarbetat.

Jag är överlag väldigt imponerad av SupportSuite efter att ha pillat med det den gångna veckan och vi kommer antagligen att skaffa det till firman också. Utgår man från det du skriver så innehåller det vad du behöver. Kan tillägga att ElGato (som ligger bakom EyeTV) också använder det.

Componetslabs webbsite som var nere igår är uppe nu.
http://www.componentslab.com/

1
Bevaka tråden