Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högupplösta bilder gratis?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-01-10 14:15

Hej!

Kan man hitta högupplösta bilder av kända konstnärer och fotografer någonstans som är gratis? Jag ska använda bilderna till skolarbete och arbetsprover, så jag hoppas att de går att hitta. Är ute efter bland annat Roy Lichtenstein...

(Jag har kollat på alla dessa bildbanker som finns, men de har ju inte kända bilder...)

Någon som har något tips?

Ge dig ut i gråvädret och fotografera en plansch på Åhléns eller motsvarande.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-10 15:02

Det är nog dessvärre omöjligt, åtminstone när det gäller Lichtenstein. Det går nästan inte att få tag på vanliga affischer med hans verk längre och anledningen till detta sägs vara en rättighetstvist om hans verk sen han gick bort vilket fått alla tryckpressar att stanna tills vidare.
Håller nog med kitesurf, det blir nog att plåta själv. Möjligtvis kan det finnas någorlunda högupplösta bilder, men de lär vara ordentligt vattenmärkta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-10 15:04

Har inte många band och kändisar en press-sida på sin hemsida där det kan finnas pressbilder att använda?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-10 15:21

Här finns Lichtenstein och många andra av konsthistoriens stora och här hittar du fotovarianten. Guldgruvor för studenter och lärare.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2007-01-10 15:45

inte högupplösta grejer iofs men bra källor. Åtminstone om man skulle vilja vektorisera något från exempelvis Lichtenstein

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-01-10 15:53

Njaej, A4 i 300dpi lär man nog inte hitta gratis...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-01-22 00:31

www.scx.hu
Där folk lägger upp högupplösta bilder som man får använda för privata bruk. På sidan står det mer regler å sånt hur du får använda bilderna. Men där finns höggupplösta bilder iallafall.

1
Bevaka tråden