Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrifter av bild i Filemaker Pro 7 blir usla!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur jag än vrider och vänder på problemet kan jag inte få Filemaker Pro 7 att skriva ut bilder så dom blir okej. Det ser ut som om dom har 72 dpi upplösning, trots att den inlagda bilden har desto mer. Har även provat med vektor grafik, i ai och eps format utan att lyckas.

Jag har sökt på Filemakers hemsida utan resultat, så jag undrar om det är jag som missar något vitalt vid utskrifterna.

Så, är det någon som har en idé om vad det är för fel?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-02-28 08:49
Ursprungligen av CutePatrix:

Hur jag än vrider och vänder på problemet kan jag inte få Filemaker Pro 7 att skriva ut bilder så dom blir okej. Det ser ut som om dom har 72 dpi upplösning, trots att den inlagda bilden har desto mer. Har även provat med vektor grafik, i ai och eps format utan att lyckas.

Jag har sökt på Filemakers hemsida utan resultat, så jag undrar om det är jag som missar något vitalt vid utskrifterna.

Så, är det någon som har en idé om vad det är för fel?

Hej CutePatrix,
jag har stött på samma problem i ett projekt där jag skriver ut fakturor. Företagslogotypen blir grymt pixlad och ser ut att vara av låg kvalité. Jag har precis som dig provat vekoriserad grafik samt höguplösta bildfiler utan framgång.

Jag har märkt samma tendenser om vi infogar all grafik från FM till Illustrator och skapar en PDF (på tal om nånting annat)

Jag har ej hittat någon lösning på problemet, men lovar att skriva en rad eller två om jag finner denna.

Mvh / Z

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-28 09:21

Gör om loggor och annat till bitmap (BMP) eller TIFF så kommer det att fungera. Öppna loggan, även om den är i vektorformat, med Photoshop och spara om den i BMP i hög upplösning.

EPS bilder funkar om skrivaren klarar av postscript.

1
Bevaka tråden