Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod 80Gb har 2-4 veckors leveranstid - något nytt på gång?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-22 10:55

Hej!

Jag har lyckats bli bestulen på min två veckor gamla 80Gb iPod och ringde idag bitter till försäkringsbolaget. De har Siba som leverantör och tydligen så fanns det inga 80Gb iPods i lagar och de hade 2-4veckors väntetid på sin order på 85st. På Apple's hemsidor står det 24h men den jag talade med menade på att det stod så men det var slut på dem ändå. Så frågan är om det är Siba som har lägsta möjliga prioritet heller har Apple tänkt släppa en ny iPod snart? Det känns lite smålamt att köpa en iPod för att om två veckor se att de har nya men att vara utan i två veckor lockar inte hemskt mycket det heller.

Spara öronen i 2 veckor. Du klarar det, jag lovar!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-22 16:20

Kan mycket gärna vara så att det släpps en widescreen-iPod snart... vilket iofs inte är speciellt troligt i och med iPhone, men Apple har ju blivit mindre och mindre förutsägbara under den sista tiden..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-01-22 19:32

Jag slipper fundera då min iPod dök upp på oväntat håll Vilket gör jag kan köpa en iPhone med gott samvete sen

boris91: Inte speciellt troligt? Jag skulle vilja hävda motsatsen. Det är ju nu det är väldigt viktigt att inte iPoden hamnar i skymundan. Klart iPoden i iPhonen inte ska vara bäst, det vore ju ren idioti i affärssyfte.

Naturligtvis kommer det en ny iPod likt, eller exakt lika, som den som sitter i iPhonen med skilladen att i iPoden kommer vi få se mer minne...

Vem vill ha en iPod om den är mycket sämre än den som sitter i en telefon, som dessutom gör en massa mer. Nej det tror jag inte en sekund på.

  • Medlem
  • Boston
  • 2007-01-23 17:55

Skulle inte ha nå't emot en "riktig" iPod Video i stil med iPhone fast med 80-100Gb HD...men nu är det 24h leveranstid på både amerikanska och svenska apple store...

Ursprungligen av Cocobahia:

boris91: Inte speciellt troligt? Jag skulle vilja hävda motsatsen. Det är ju nu det är väldigt viktigt att inte iPoden hamnar i skymundan. Klart iPoden i iPhonen inte ska vara bäst, det vore ju ren idioti i affärssyfte.

Naturligtvis kommer det en ny iPod likt, eller exakt lika, som den som sitter i iPhonen med skilladen att i iPoden kommer vi få se mer minne...

Vem vill ha en iPod om den är mycket sämre än den som sitter i en telefon, som dessutom gör en massa mer. Nej det tror jag inte en sekund på.

Instämmer till 99%

Jag tror det kommer en ipod med wideskärm och tryckkänslig skärm och mini OSX. Alltså en liknande produkt som iphone men som enbart är en ipod.

Varför enbart utnyttja tekniken i en iPhone.

iPoden kommer att ha coverflow och samma gui som i iPhone, däremot med mer hd.

Ursprungligen av Cocobahia:

boris91: Inte speciellt troligt? Jag skulle vilja hävda motsatsen. Det är ju nu det är väldigt viktigt att inte iPoden hamnar i skymundan. Klart iPoden i iPhonen inte ska vara bäst, det vore ju ren idioti i affärssyfte.

Med iPhone kommer Apple in i en okänd marknad. Kanske vill de säkra försäljningen av iPhone och därför vänta med en ev. widescreen iPod...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-23 20:15

Jag tror också vi snart får se en iPod Video med 80-100Gb hd med en fet skärm och ett snarlikt OS som iPhone.

men oh... va jobbigt... film skiter jag i... det har jag juh macbooken till ^^ men stackars oss med massa musik... vi behöver ju ingen superwowskärm... men aja...

Kan vara sant men jag tror ändå att Apple inte kan låta iPoden förbli likt som den är idag. iPoden kan också vara steget till att man faktiskt senare vill köpa en iPhone.

jag börjar mer och mer tro att apple kommer låta ipoden gå mer och mer mot pmp snarare än musikspelare.. och behålla nanon för det... 8gb räcker långt tycker kanske apple?

Apple släpper inte taget om iPod...det är deras volym produkt och där de tjänar mest pengar...det kommer nya fina modeller

Ja de måste komma med nya modeller - iPhone kom för som ett alternativ för de som vill köpa en integrerad mp3 spelare och telefon så oavsett om det kommer en iPod som är avancerad kommer den inte att direkt konkurera med iPhone.

Jag tror att Apple kommer att släppa en iPod som är rätt lik iPhone fast utan telefon delen.

Det är 10 ggr mer lagring i de stora iPod än i iPhone. Vem vill ha en iPhone med en 80 GB hårddisk påklistrad på baksidan?

Det är två skilda produktklasser, liksom nano och shuffle. Apple har tämligen väl definierade gränssnitt mellan sina musikprodukter just nu.

Ur en personlig aspekt skulle jag aldrig köpa en iPhone för att lyssna på musik eller se på film, eller till något av barnen.

Apple vill antagligen utnyttja skalfördelar genom att släppa en snarlik ipodmodell. Möjligtvis justera storleken så en 1,8"-hd går i.
Sen behåller man nog nano o mini.

1
Bevaka tråden