• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-16 19:36

Jag har några icke-tekniska funderingar.

Just nu har jag två webbplatser: En för mitt kreativa arbete (Raber Macprojekts webbplats) och en för min familj.
Jag gör just nu en tredje webbplats, som ska bli Rajjes personliga webbplats. I samband med detta kommer familjens nog att tas bort och Raber-platsen kommer att göras om i CSS.

Problemet är att jag är osäker på om jag vill fortsätta göra mina kreativa projekt under pseudonymen "Raber Macprojekt". Det är kanske bättre om allt jag gör är märkt "Rajje" så att jag får ett starkare "varumärke" sas. Men samtidigt gillar jag stilen som Raber står för och framför allt: Jag vill inte alltid att de som ser mina kreativa projekt även ser massor med dumma bilder på mig och annat personligt.
Jag har tvekat jättelänge nu så nu frågar jag om vad ni tycker. Ska jag:

1. Behålla Raber Macprojekts webbplats och göra Rajjes personliga vid sidan om.
+ Platserna är skilda.
+ Den sköna stilen på Raber finns kvar till 100 %
- Förvirring - vad är Rajje och vad är Raber?
- Två olika namn att sprida
- Två olika webbplatser att underhålla

2. Ta bort Raber Macprojekts webbplats och istället införa en "Kreativt"-avdelning på Rajjes personliga.
+ Rajje är Rajje, punkt slut
+ Ingen kommer att missa mina kreativa projekt
+ Bara en plats att underhålla
+ Bara en adress att sprida
+ Mer innehåll på Rajjes personliga gör att jag känner mig mer avancerad
- De som ser mina projekt ser även mig
- Rabers sköna stil hamnar i skymundan

3. Döpa om Raber Macprojekts webbplats till "Rajje: Kreativt" och utveckla den parallellt med Rajjes personliga (samma utseende, etc).
+ Bara ett namn: Rajje
+ Platserna är skilda
+ Samma utseende gör att de associeras till samma person
+ Slipper göra en ny logga till Raber (den gamla är ful och dessutom halvt snodd)
- Två olika webbplatser att underhålla, trots samma utseende
- Var för sig blir båda sidorna lite tunna
- Vill jag verkligen skrota "Raber Macprojekt"-namnet om jag ändå ska ha två skilda platser?