Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor väljer Omnifone, utesluter iPhone?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Brittiska Omniphone startar en musiktjänst som heter Musicstation.
Deras partner i Sverige är Telenor.
Betyder detta att jag som Telenorkund kan glömma att köpa en subventionerad iPhone genom Telenor nästa vinter?
Känns som om Telenor har gjort ett rätt så klart val, bara för att "vara först".
Läs mer här: http://www.realtid.se/ArticlePages/200702/21/20070221111901_Realtid065/20070221111901_Realtid065.dbp.asp
Om så är fallet så tror jag att Telenor har gjort bort sig rätt så rejält.
Någon som vet mer?

  • Medlem
  • 2007-02-22 16:16

Jag kommer att välja iPhone i första hand och operatör i andra hand.

Ursprungligen av 3OPAH:

Jag kommer att välja iPhone i första hand och operatör i andra hand.

Samma för mig. Vill helst inte lämna Telia, men om inte det fungerar när iPhone lanseras i Sverige så måste jag byta. Synd, Telia och Halebop är i de enda som fungerar där jag bor (iofs. så bor jag i Sundsvall nu, men på somrarna och helgerna...).

Ursprungligen av ztaafen:

Samma för mig. Vill helst inte lämna Telia, men om inte det fungerar när iPhone lanseras i Sverige så måste jag byta. Synd, Telia och Halebop är i de enda som fungerar där jag bor (iofs. så bor jag i Sundsvall nu, men på somrarna och helgerna...).

Jag tror att det antagligen blir 3 eller Telenor som kommer sälja iPhone i Sverige .. förutom Apple Store såklart ...

l

Ursprungligen av Tussen69:

Jag tror att det antagligen blir 3 eller Telenor som kommer sälja iPhone i Sverige .. förutom Apple Store såklart ...

l

För att..?

Tar nog ett tag innan 3 säljer den. Kan inte tänka mig att de skulle sälja en telefon som inte klarar av alla tjänster de marknadsför, och än så länge bara fungerar med deras GSM-roamingpartner.

Ursprungligen av Kristofer G:

För att..?

För att 3 och Telenor har enga butiker , likt Apple Stores ...

Ursprungligen av Kristofer G:

Tar nog ett tag innan 3 säljer den. Kan inte tänka mig att de skulle sälja en telefon som inte klarar av alla tjänster de marknadsför, och än så länge bara fungerar med deras GSM-roamingpartner.

då lutar det ju åt telia elelr telenor .. sorry glömde att telia även har egna Stores ...

Är det inte lite väl tidigt att oroa sig över detta nästan 10 månader innan produktion ens dyker upp här? Mycket hinner hända på den tiden.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-23 15:19

Eftersom 3 bara har 3G så lär knappast dom vara intresserade om iPhone inte får 3G i Europa (Vilket iofs. är ganska troligt).

Själv så kommer jag aldrig att köpa en iPhone om den inte är operatörsoberoende. Då köper jag hellre en Windows mobile telefon faktiskt.

Om man tittar på hur "snabbt" itunes kom till Sverige så är det knappast troligt att vi i norden ens får lukta på iPhone i år.

Ursprungligen av studiox:

Om man tittar på hur "snabbt" itunes kom till Sverige så är det knappast troligt att vi i norden ens får lukta på iPhone i år.

smärtsamt men sant.
jag tror att den dyker upp i februari nästa år och att den då har 3G.
OM alla kringtjänster (läs; merförsäljning) är igång iform av musik video etc för den nordiska marknaden.
annars kan det nog dröjja ett tag till...
och, Rickard A. min vän, jag oroar mig inte, det kallas "mentalt prylmys"

Jag var inne i en Telenor butik i går för att kika på Ericssons w880. Ställde frågan till personalen om dom visste nått om iPhone, om dom ska sälja den och i så fall när...

Svaret kom blixtsnabbt, den släpps i Oktober. Nån mer info hade dom inte, får se om det stämmer.

Ursprungligen av Hasse Carlsson:

smärtsamt men sant.
jag tror att den dyker upp i februari nästa år och att den då har 3G.
OM alla kringtjänster (läs; merförsäljning) är igång iform av musik video etc för den nordiska marknaden.
annars kan det nog dröjja ett tag till...
och, Rickard A. min vän, jag oroar mig inte, det kallas "mentalt prylmys"

vet ej . måste inte Apple får FFC-godkänande även för 3G ? vilket innebär ytterligare väntetid ?

Har svårt att tro att personalen i en vanlig Telenorbutik vet när den lanseras, men stämmer det så är jag den första att hurra.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-02-25 23:24

Borde bli Telia då de utvecklar sitt GSM-nät och levererar edge, vilket kommer bli den enda operatören som gör detta. Telia har alltid levererat när det gäller mobilt så tror det är den säkraste operatören att vända sig till.

Ursprungligen av fresla:

Borde bli Telia då de utvecklar sitt GSM-nät och levererar edge, vilket kommer bli den enda operatören som gör detta. Telia har alltid levererat när det gäller mobilt så tror det är den säkraste operatören att vända sig till.

det här var lite komiskt...
lämnade telia för att jag bor mellan Kinna och Fritsla (uttalas: fresla) och då hade Telia Noll täckning. bytte raskt till europolitan, ja det var en stund sedan, men frågan nu är; kan man kolla Telias täckning på småorter någonstans?
ja, jag vet, det är ju ingen panik men man måste ju få "rota lite i det", ni vet...

1
Bevaka tråden