Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kinesisk iPhone.

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-02-08 17:29
Senast redigerat 2007-02-08 17:52

Ball

  • Oregistrerad
  • 2007-02-08 17:58

Varför skulle de inte våga tillverka den? Jag kan stämma arslet av många jänkare för att de ser ut som mig ifall Apple lyckas stämma dem för att deras telefon liknar iPhone.

Vad fan?

cooooooooool. ja ar en meizu redan.

  • Oregistrerad
  • 2007-02-08 22:13

Kina gör väl som dom alltid vill, 1miljard människor gör nog att dom själva inte bryr sig så mycket om expert och importtullar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-08 22:38

vad de går loss på att de är kineser... det är ju kineser som tillverkar iphone med. Den enda skillnaden är att den groteska vinsten hamnar i USA.

mmm... kina ftw... meizu is the shit imo... mycket bra elektronik kommer från dom.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-02-13 19:35

Den verkar vara på riktigt.. om man kika på den här bilden:

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-13 20:35

Om den har fungerande - eller delvis fungerande - innanmäte så måste dom ha börjat ta fram denna lur långt för Apple visade sin för första gången. En lur med en stoooor skärm som "är" luren kan ju inte se ut på annat sätt egentligen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-13 23:16
Ursprungligen av mjg:

Om den har fungerande - eller delvis fungerande - innanmäte så måste dom ha börjat ta fram denna lur långt för Apple visade sin för första gången. En lur med en stoooor skärm som "är" luren kan ju inte se ut på annat sätt egentligen

Vad på de nya bilderna säger att det är en fungerande produkt, och inte bara en bit plast med en fet bild påklistrad där fram.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-02-13 23:43
Ursprungligen av Adzam 1:

Vad på de nya bilderna säger att det är en fungerande produkt, och inte bara en bit plast med en fet bild påklistrad där fram.

Det var just därför jag skrev ordet "Om...".

Ursprungligen av mjg:

Om den har fungerande - eller delvis fungerande - innanmäte så måste dom ha börjat ta fram denna lur långt för Apple visade sin för första gången. En lur med en stoooor skärm som "är" luren kan ju inte se ut på annat sätt egentligen

Var inte LG långt före både Apple och Meizu?

Ursprungligen av mjg:

Om den har fungerande - eller delvis fungerande - innanmäte så måste dom ha börjat ta fram denna lur långt för Apple visade sin för första gången. En lur med en stoooor skärm som "är" luren kan ju inte se ut på annat sätt egentligen

Jo, men de har nog iaf tittat på desginen när Apple offentliggjorde sin iPhone tror jag. Det sagt så är det säkert en riktig produkt som de jobbat på länge som säkert kan fungera bra.

Visst så maximerar man skärmstorlken på detta sättet, och det är ju kanon, men jag personligen saknar riktiga fysiska tangenter att trycka på.

På telefonen så vill jag helst ha ett numeriskt tangentbord direkt på framsidan (idag har jag en telefon som i stort just bara har en tryckkänslig skärm på framsidan, och är inte helt nöjd med det), och helst även ett QWERTY (perfekt för mail/sms och att skriva i outlook) på framsidan, eller möjligtvis utdragbart (som jag har det idag).

När det gäller musikspelarfunktionen så är det just det jag gillar med iPod att jag kan ha den i fickan och genom att känna mig fram kunna byta låt fram/bak och pausa/spela utan att behöva ta upp den ur fick (för att först titta på var jag skall trycka innan).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-02-13 23:08

Jag tycker att dessa saker säger att denna produkt är en iPhone-kopia:

1. Väldigt lik design på det yttre med metall runt omkring på framsidan, rundade kanter på telefonens sida etc.

2. Gränsnittet; alla knappar är i princip exakt placerade som på iPhonen, särskilt de fyra menyknapparna längst ner på skärmen.

Så, då var det sagt, nu är det fritt att hata mig och kalla mig för Apple-fanboy etc.

Ursprungligen av Adzam 1:

Jag tycker att dessa saker säger att denna produkt är en iPhone-kopia:

1. Väldigt lik design på det yttre med metall runt omkring på framsidan, rundade kanter på telefonens sida etc.

2. Gränsnittet; alla knappar är i princip exakt placerade som på iPhonen, särskilt de fyra menyknapparna längst ner på skärmen.

Så, då var det sagt, nu är det fritt att hata mig och kalla mig för Apple-fanboy etc.

Nej, jag håller med om att det är rätt uppenbart att de inspirerats av Apple iPhone när de designat denna (och faktiskt lyckats tom lite bättre i min smak).

Däremot kan det säkert stämma att de hållit på att ta fram en sådan här produkt sedan ett bra tag tillbaka.

Denna är lätt snyggare än iPhone Förresten sa företaget officiellt att de utvecklat denna telefonen sedan långt innan Apple visade iPhone, men att de tog efter element ur framför allt designen då de visade iPhone. Den var ursprungligen av vit plast, likt iPod.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-02-17 06:50

Meizu gör riktigt bra MP3-spelare, får se hur dom lyckas med telefoner!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-03-08 21:57

Jösses vilken vacker liten skapelse. som sagt, med tanke på vilka fina mp3 spelare Meizu gör så kommer denna verkligen bli intressant

Alla glömmer innanmätet...
iPhone är ju BÅDe yttre( stora skärmen, metallkanten osv) och innanmätet...designat av Apple. Här har vi en burk som är fylld med nån obskyr windowsvariant.

Det är väl som om Dell designade ngt som liknade en Mac och skrämde i nåt vista i den. Inte fan blir den ett "hot" eller det minsta "hot" (ordvits) för det.
Och inte tusan blir den burken "som en Mac fast billigare och med leveranstid"

Ursprungligen av Goflorp:

Alla glömmer innanmätet...
iPhone är ju BÅDe yttre( stora skärmen, metallkanten osv) och innanmätet...designat av Apple. Här har vi en burk som är fylld med nån obskyr windowsvariant.

Det är väl som om Dell designade ngt som liknade en Mac och skrämde i nåt vista i den. Inte fan blir den ett "hot" eller det minsta "hot" (ordvits) för det.
Och inte tusan blir den burken "som en Mac fast billigare och med leveranstid"

Men det beror ju på om man föredrar MacOS eller Windows, eller?

Dvs om det är något positivt eller negativt om datorn kommer med det ena eller andra. För de flesta så är nog en dator med Vista en vinnare, och för något fåtal (< 2%) OS X en klar vinnare.

Personligen så gillar jag både Vista och OS X, men har svårt att uttala mig om den version av OS X i Iphone är något bra i sig eller inte. Har dock använt flertalet mobiler med Windows Mobile som jag tycker är fantastiskt bra och produktivt/användbart.

Kan dock tänka mig att Apple lagt mycket krut för att få till ett mycket bra pek-användargränssnitt på sitt mobilsystem, vilket ju inte alls är säkert/troligt att Meizu gjort (för att på förhand generalisera till Apples fördel, då jag inte provat endera system).

Jag själv är dock inte alls förtjust i apparater med flata och "känslolösa" gränssnitt (där man inte kan känna sig fram till knapparna man trycker på.

Detta med fysisk feedback är för mig ett klart plus med min iPod nano (kan känna mig fram när den ligger i fickan) och klart minus med mp3-spelare som tex Samsungs senaste hypade "nano-dödare" K3 som har ett coolt, men opraktiskt gärnssnitt (helt platt som du inte kan "känna dig" fram på). http://www.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.generationmp3.com%2Flabotestgmp3%2Findex.php%2F2007%2F03%2F01%2F79-test-et-video-du-samsung-k3&langpair=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Så för mig så är inte vare sig iPhone (i nuvarande form, kan säkert kommer fler mobiler ifrån Apple för att tillfredställa fler kunder, som tex mig) eller Meizu något intressant alternativ.

/martin

1
Bevaka tråden