Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Nikon D200 från återförsäljare på ebay?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-10 16:09

Är sugen på att köpa en Nikon D200 och har börjat kolla runt lite för prisförslag. Sökte på eBay och hittade en del annonser från amerikanska återförsäljare som annonserar ut D200-paket. Nu när dollarn är rätt låg så blir det priset i kr mycket bra. En fråga dock. Förutom frakten, kommer det att tillkomma skatt/tull när kameran kommer till Sverige? Hur mycket i så falll? är det någon som testat att köpa en kamera på liknande sätt?

Har inte köpt från USA över internet ännu, kommer att beställa ett objetiv inom närmaste månaderna. Här har du en länka till svenska tullverket där du kan beräkna priset.
http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/kalkylatorn.htm

Michael

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-02-11 11:31

Köpt E1 samt tillbehör från E-bay

Jag har köpt såväl kamera som batterihandtag från ebay, Cameta camera. Det som tillkom var frakt, minns inte beloppet, men det var humant samt moms på hela kostnaden. Moms var det vanliga 25%. Det var ändå ett bra pris och leverans m.m. gick utan strul. Skulle köpa därifrån igen utan funderingar.

Ken

  • Medlem
  • 2007-02-11 13:35

Tänk på att tull och moms beräknads på priset inkulsive frakt.

Om du jämför med tex www.scandinavianphoto.se Vad blir skillnaden när allt är betalt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-02-28 11:58

Det är väl det jag börjar förstå nu, att det kanske inte blir så mycket billigare. Inte så pass att det är värt det i alla fall. Det skulle väl vara det om dollarn skönk till 5 kr eller liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-03-06 18:36

annars så kan du ju be säljaren skicka paketet som "gift" och därmed skriver ner värdet, på så vis slipper du tullen,moms osv. Men det finns ju en risk att dom kollar innehållet. Gjort så på ett antal saker jag köpt från USA. funkat klockrent men som sagt det är en risk.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-03-26 20:13

jag skulle ju inte rekomendera att du skriver ner värdet...för det är nämligen värdet som det står på paketet som du får tillbaka på försäkringen om det skulle hända nåt. Så står det värde 100kr, då är det 100kr som du får om paketet tappas bort eller om nåt går sönder

1
Bevaka tråden