Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmprofil omöjlig att kalibrera(nästan)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-04-04 19:38

Innan jag rasar ihop av likgiltighet vill jag veta varför kalibrationen av macbookens skärmprofil hela tiden faller i default-läge. Det är mycket svårarbetat då man alltid måste börja från början så fort man vill ändra en färg som ligger en bit in i skärmprofilen. Helt koko enligt mig. För ett tag sedan kontaktade jag en butiksanställd som höll på med foto och som jag trodde visste hur man kalibrerade i macbooken. Hans svar var att default-läget hoppar in för att skärmprofilen är låst i hårdvaran.

För att min macbook inte ska få vingar och flyga ut genom fönstret så vill jag ha ett svar snart:

Kan man hoppa förbi default-läget?

Robban

jag kör med en kalibrerad profil och har inga problem med att den "faller tillbaka". Default-profilen är riktigt daskig, den har på tok för låg kontrast.

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-04-05 00:14

Så ifall du vill ändra din profil lite grann, säg lite mera rött, t.e.x, hur gör du för att hoppa direkt till denna funktion utan att tvingas börja från början? Det finns väl inget sätt att börja med den näst sista parametern, eller hur?

Missförstå inte detta. Jag vill kunna kalibrera var som helst i skärmprofilens meny. Det tillåter den inte, utan jag är tvingad att börja från början hela tiden, även ifall jag bara vill kalibrera EN färg.

Ännu värre är att när jag tvingas börja om från början faller skärmprofilen in i ett slags default-läge istället för att behålla den profilen jag skapat. Om jag vill ändra lite i min profil ska jag inte behöva börja från början. Det är inte säkert att jag vill kalibrera något där, ifall du förstår.

Robban

Gjorde en snabb sökning på google och det verkar finnas en del 3:e parts alternativ. Kolla t.ex. http://www.gammawork.com/

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-04-07 06:37

Tack, den funkade. Dock bara i trettio minuter....suck.
Dessvärre besvarar det inte det så kallade default-problemet jag har.

Nya tips om hur man undgår default eller kan hoppa till olika parametrar utan att börja om från början mottages tacksamt.

1
Bevaka tråden