Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

mbp stänger av sig tidigare än indikerat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borgholm
  • 2007-03-26 22:52

Min mbp har börjat stänga av sig medan den fortfarande indikerar att det fortfarande är ström kvar i batteriet. Ibland kan det vara 30 min kvar när den slockar. Vad kan man göra åt detta. Har testat att ladda upp den fullt - köra tills den dör samt ladda igen. Samma sak. Testade även att ta ur batteriet och hålla nere ström knappen för att resetta pmu tror jag det var jag läste om på apples hemsida. Någon som vet hur man kan lösa detta. Trist att inte få en varningsruta innan den dör som den ska göra och har gjort!
M.v.h
Jörgen

samma problem för mig...
Jag är också mycket angelägen att hitta en lösning på detta!

Tack på förhand!

Min mbp började precis som era slockna innan den borde, vilket förvärrades drastiskt till att den kunde stänga av sig när den i princip var fulladdad. Jag testade alla de olika rekomenderade knepen som supporten angav och kommer nu få ett nytt batteri! Mitt tips är helt enkelt att ringa supporten och göra de tester du ombeds och se om ett nytt batteri löser problemet!

Mvh
Anders

  • Medlem
  • 2007-03-28 15:09

Samma sak hände mig för cirka ett halvår sedan, jag har en MBPRO, och då konstaterade LAN-master att moderkortet behövde bytas plus batteriet. Min garanti gick ut för några veckor sedan och nu samma sak hänt igen! Batteriet har laddat bara 55 cykler men räcker cirka 15 minuter efter att ha indikerat att laddningen är full. Nu undrar jag följaktligen: är det moderkortet eller batteriet? Eller båda! Jag känner tyvärr ingen i min närhet som har varit smart (eller dum) nog att köpa en MBPRO, men att testa mitt batteri på en en annans dator borde ju avslöja vem som är boven. Någon i Stockholms södra förorter som har lust att testa mitt batteri? Jag har kör PMU, PRAM och kalibrering utan förbättring.

  • Medlem
  • 2007-04-05 18:15

Jag testade mitt strulande batterie i en annan MBP och det la av lika snabbt som i min dator. Fick bita i det sura äpplet och därför köpa ett nytt batteri, som jag kalibrerat och nu sköter om som ett lindebarn. Trött på barnsjukdomar. Tre batterier avverkade på lite drygt ett år ... suck.

Kolla om det är en av de felaktiga batterierna som Apple håller på och byter ut.

  • Medlem
  • 2007-04-08 20:57

Tack för tipset. Tyvärr så tillhörde inte batteriet de felaktiga som byts ut, vilket det borde göra ...

1
Bevaka tråden