Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skall jag exportera utan att förlora kvalitet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skapat en QT-film med ett program som heter iShowU som jag lagt ut på vår hemsida, men filmen börjar inte spela förrän hela filmen lästs över till datorn som skall spela upp den. Jag har läst i hjälpfunktionen för QT Pro att jag skall exportera filmen till QT-film och klicka för "Förbered för Internet-strömning". Problemet är att filmen förlorar kvalitet när jag gör detta, så jag undrar hur jag skall ställa in video för att inte förlora kvalitet.
- Snälla hjälp mig någon erfaren QuickTime-expert!

Du kommer alltid att förlora kvalitet när du exporterar till ett annat format för webben, tyvärr. Jag föreslår att du drar upp bitraten så mycket som du känner verkar bra i MPEG4 och ser om du får till det.

Tack för feedback, jag lyckades få ordning på det.
Jag gjorde så här - jag exporterade som film till QuickTime-film och valde LAN/intranät, samt såg till att skärmupplösningen blev korrekt, förberedde för internet-strömning, såg till att ljudet blev mono och exporterade. Kvalitetsförsämring är knappt märkbar, filmen börjar spela efter en kort stund (inte efter att hela lästs in) och filen minskade med 30% i storlek.
Jag är nöjd!

1
Bevaka tråden