Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågestorm! (Ang. Tv på macen, grafikkortet m.m.)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjoo!
Jo, jag är ju så galet sugen på en iMac!
Nu är det så att jag har en massa frågor som jag vill ha svar på, så jag samlar alla frågor i denna ultimata frågetråden.

Först och främst..
Ang Tv på Macen, jag läste på här 99.se att om man andvänder en USB sticka (typ Elgato EyeTV Diversity eller Hybrid) för att ta emot TV signalerna så är det knappt möjligt att kolla på i fullskärm, stämmer detta?
Om det är på så vis, hur kommer det sig?, är det för dålig mottagning, är USB stickan för långsam eller liknande?

Duger grafikkortet?
Jag har vunnit bilspelet Race och skulle väldigt gärna kunna köra det..

Race är en bilspelssimulator som jag tror är ganska så krävande, andvänder samma grafikmotor som GTR2.
I manualen så står det att 64MB grafikminne rekommenderas (men alla vet ju att det som "rekommenderas" knappast brukar räcka).

Om jag köper en iMac 20" så väljer jag till 256MB Grafik..
Om det blir en 24" så har jag nog inte råd med 7600GT, tyvärr.

Så vad tror ni, kommer spelet funka med 128/256Mb Vram?

(Nu kanske det förhoppningsvis har kommit nya iMacar tills jag har råd, men iaf!)

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-05-01 22:50

Det är nog en bra idé att vänta några veckor till juni och utvecklarkonferensen WWDC. Under maj ska Intel lansera Santa Rosa och i.o.m. det kommer iMac att uppdateras.

Du vet väl att du måste installera WXP på iMac för att kunna spela Race?

  • Medlem
  • Enköping
  • 2007-05-02 22:16
Ursprungligen av MacRazy:

Tjoo!

Först och främst..
Ang Tv på Macen, jag läste på här 99.se att om man andvänder en USB sticka (typ Elgato EyeTV Diversity eller Hybrid) för att ta emot TV signalerna så är det knappt möjligt att kolla på i fullskärm, stämmer detta?
Om det är på så vis, hur kommer det sig?, är det för dålig mottagning, är USB stickan för långsam eller liknande?

Inga problem med tv i fullskärm på en coreduo Macbook ivarjefall, så då borde det inte vara det på en iMac. EyeTV är bra.

Ok, då slipper jag oroa mig..
Och om jag köper en EyeTV hybrid, kan jag då få in Com Hem kanalerna (bor i lägenhet där de sänder ut analogt fortfarande) de vanliga, ni vet, 1'an, 2'an, 3'an, 4'an, kanal 5, 6'an Eurosport, m.m. om jag kopplar in Hybriden till Tv antennjacket?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 00:01
Ursprungligen av MacRazy:

Ok, då slipper jag oroa mig..
Och om jag köper en EyeTV hybrid, kan jag då få in Com Hem kanalerna (bor i lägenhet där de sänder ut analogt fortfarande) de vanliga, ni vet, 1'an, 2'an, 3'an, 4'an, kanal 5, 6'an Eurosport, m.m. om jag kopplar in Hybriden till Tv antennjacket?

inga problem jag får det i alla fall att funka utan nåt som helst pillande

/Tangen

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-05-04 22:05

imac 20" med "vanliga" grafikkortet fungerar krävande spel utan problem, Just Cause, Fifa 07, Tiger Woods 07 mm. alla fungerar super, i xp dvs.:cool:

Har också comhems kanaler via elgato hybrid, också super:) inte dvd kvalite men på "vanligt" kolla tv avstånd är det bra:)

1
Bevaka tråden