Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnesbyte på iMac fysiskt omöjligt?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, jag vågar helt enkelt inte använda mer våld innan nån annan bekräftar att de haft samma problem:

Byter minne på iMac 20" och:

När jag fäller ut spakarna ploppar ena minnet långt ut på bordet, det andra är lite svårare att få ur. MEN, när jag ska sätta i dem så går det väldigt trögt och dessa spakar känns ivägen. Jag har fått minnesmodulerna på plats, men när jag ska vika in spakarna är det väldigt trögt och det börjar knaka lite när jag fäller in dem. De fungerar heller inte längre för att ploppa ur de redan isatta minnena, så nu är minneshålet uppfläkt med spakar som jag inte vågar fälla in.

Nu är det gjort, orkade inte vänta. Det knakade till och plötsligt gav de efter, spakarna alltså. Hela tummen braka in i minnena, men allt verkar funka fint.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 21:51

Oftast brukar det vara så att man får ta i en del när man byter minnen, gäller inte enbart iMac.

Jag förstår precis vad du menar när du i första inlägget skrev att du inte vågade bruka mer våld

1
Bevaka tråden