Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fladdrande och oprecis styrplatta

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick idag en helt ny MacBook Pro efter min gamla gick sönder för många gånger. Det byttes upp från CD till C2D och allt är väldigt frid och fröjd förutom att trackpaden är oprecis.

När man drar med fingret över den och inte trycker ned hela toppen på fingret, utan bara rör runt, fladdrar muspekaren istället för att föa rörelserna som min tidigare gjorde, även alla andra bärbara från Apple jag testat.

Det är inte roligt att använda den, men det går. Dessvärre använder jag muspekaren till ganska så finliriga saker som behöver exakthet, photoshop osv.

Någon som upplevt samma sak?

Anmäl till Apple på en gång. Har liknande problem på min PowerBook emmelanåt, oftast om den är kall efter en tur i väskan. Kände att det inte var nåt jätteproblem då jag har en bt-mus vid sidan av.
Bestämde mig för att anmälda det till Apple nån månad innan garantitidens slut, men då ansåg de att det var jag som gjort någon skada på datorn och att felet inte funnits från början.

Ett tips är att "anmäla" alla defekter som finns när du fått datorn, även om du inte vill laga det på en gång.

//Patrik

Ursprungligen av patrik_j:

Ett tips är att "anmäla" alla defekter som finns när du fått datorn, även om du inte vill laga det på en gång.

Det låter mycket smart. För laga den för endast detta lilla fel känns lite over-kill. Ska ringa och säga de till dem, något jag ska tänka på? (Så de verkligen minns det sen när/om det finns kvar om ett tag.)

Tack!

1
Bevaka tråden