Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Iphone i usa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, har ett par polare som ska till usa om nån vecka, så jag undrar ifall man köper en Iphone där funkar den i sverige? jag har inte direkt behovet av 3g och sånt.
har den släppts än har letat i forumet och på apples hemsida men hittar inget?.

tack på förhand

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-03-20 22:23

Den är operatörslåst till Cingular. Så det blir nog ett stort problem. Cingular har ju till och med byggt om lite utav deras mjukvara för att få iphone att fungera som den ska.

  • Medlem
  • 2007-03-20 23:09

+ att den inte är släppt än.

http://www.apple.com/iphone/

Citat:

This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be, offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained.

Edit: För sen som alltid...

Som Sidde säger så är (eller, den kommer att vara) den låst till Cingular. iPhone lanseras i USA i Juni, alltså så är det ett tag kvar.

Okeej då vet jag.! tack för svaren!

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-05-19 02:51

Tanken slog mig att jag skulle kunna köpa iPhone och beställa hem ifrån USA nu när den släpps. Eftersom den då ska vara helt operatörslåst och inte trycka in eget SIM-kort så kan jag åtminstone utnyttja iPod-funktionen så att säga Hur dumt det än låter. Det kanske kommer något hack på nätet för att ta bort låset ganska snart och kanske kan få den att fungera ändå? Eller kommer den endast vara operatörslåst även i Sverige? Saknar den plats för SIM-kort?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-05-20 00:13

jag funderade också på det ,jävla helvetes skit när kommer den till sverige då?och är det 24% moms som vanligt?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-05-20 19:56
Ursprungligen av franzer:

jag funderade också på det ,jävla helvetes skit när kommer den till sverige då?och är det 24% moms som vanligt?

Du måste nog räkna med att betala moms på den om du vill köpa den här i Sverige.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-21 00:27

Vi bildar en extremist-grupp som försöker få AT&T att öppna sin verksamhet även i EU.. Annars går ju det här inte!

Dessutom ser det ut som att modellen som kostar runt 6000:- kommer att gå på 1440 kronor mera här, och då kan man ju verkligen inte snacka prisvärdhet.. Jag hoppas att Apple hittar på en bra lösning, en miljon iPhones kommer inte att gå att sälja i bara US of A.

Eller att det kommer en lag som gör att vi slipper moms på Apples produkter.

1
Bevaka tråden