Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.4.10 är här!

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Märker faktiskt av knäpp i högtalaren på jobbdatorn. Kör macbook core2.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2007-06-21 18:35
Ursprungligen av ohennig:

Märker faktiskt av knäpp i högtalaren på jobbdatorn. Kör macbook core2.

Samma på min MB Pro!

Ursprungligen av Nelson:

Samma på min MB Pro!

I min Mac mini också...

Ursprungligen av Capeman:

I min Mac mini också...

Min mini är lika knäpptyst som innan.

G4 1.5

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-21 19:19

Den verkar ha blivit mer känslig för omgivningen. Jag kör med externa högtalare, och när jag t ex tänder ljuset i badrummet i rummet intill, så knastrar det ordentligt... Så var det INTE innan uppdateringen.

Funderar på att avinstallera.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-06-21 12:29

Japp, en massa konstiga ljud i ljudutgången på min MBP c2d 2,33 här med. Skulle tro att det är den där ämlans strömspar-funktionen för ludkortet av någon anledning. Man brukar höra det när man kör bästa strömspar på batteri annars, men nu verkar det höras hela tiden...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-21 18:08
Ursprungligen av bollman:

Japp, en massa konstiga ljud i ljudutgången på min MBP c2d 2,33 här med. Skulle tro att det är den där ämlans strömspar-funktionen för ludkortet av någon anledning. Man brukar höra det när man kör bästa strömspar på batteri annars, men nu verkar det höras hela tiden...

Jag har också en massa störande "knäppande" ljud då och då, nu efter uppdateringen. Jag har en MacBook Core Duo.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-25 00:30
Ursprungligen av bollman:

Japp, en massa konstiga ljud i ljudutgången på min MBP c2d 2,33 här med. Skulle tro att det är den där ämlans strömspar-funktionen för ludkortet av någon anledning. Man brukar höra det när man kör bästa strömspar på batteri annars, men nu verkar det höras hela tiden...

Jag är inte drabbad själv, så jag kan inte testa, men stötte på en tillfällig lösning här. Verkar gå ut på att köra en tyst mp3:a i bakgrunden så att inte ljudkortet går ner i viloläge:
10.4.10 Snap, Crackle, Pop - a workaround

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-21 13:45

Tycker att det absolut är mer kräm i ljudet.

Yes!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-21 15:21

Mitt exposé är verkligen snabbare. Innan så rasslade det alltid till på HD:n innan effekten slog in, nu sker det direkt..

Det blir samma sak med belysningen hos mig, dock händer det även till synes av sig själv ibland. Jag har dock inte märkt det i min MacBook eller PowerBook, men minin är kopplade till förstärkare och högtalare som är påslagna hela tiden, så då blir det väl extra tydligt.

För mig hörs inga störande knäppande ljud från den MBP dual core 2,3 GHz som lurarna är inkopplade i.

Undrar varför vissa får problem...

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2007-06-21 21:42

Ingen annan som fick en fruktansvärt massa "sync conflicts" med iSync?
Jag fick det i stort sett på varenda post i min kalender!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2007-06-21 22:27

Onyx slutade att fungera och vägrade att starta. Felmeddelande fungerar endast med OSX 10.4.xx ?
Ken

Ursprungligen av kengreen:

Onyx slutade att fungera och vägrade att starta. Felmeddelande fungerar endast med OSX 10.4.xx ?
Ken

Jag fick samma meddelande. Förmodligen kommer det en ny version av OnyX snart, det här har hänt flera gånger förut.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-25 13:22

Masskrascher men enkel lösning!

Installerade 10.4.10 i förrgår och sen började eländet. Krasch på krasch, Firefox slutade fungera helt. Startade om i "säkert läge" och gjorde om installationen.
Lite bättre nu kraschade datorn bara 1-2 ggr i timmen-:mad:
Läste om att man kan behöva uppdatera Firmware.
Stängde av datorn satte på och höll in startknappen (eMac) i 8-10 sekunder då började datorn tuta som en båt och "är på lampan" blinka hysteriskt. Släppte knappen och startade datorn som vanligt. Körde Mc Clean och nu funkar Firefox och Mail och AppleWorks och en hel massa annat. Ska bli intressant att se hur det går ikväll när "Stordottern" kör Itunes, Youtube och Snodd samtidigt:D

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-22 12:45

Problem!

Itunes hänger sig när jag skickar ljudet till fjärrhögtalarna som är anslutna till stereon.
Någon som kan tipsa om åtgärd?

Mvh/Henrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-22 13:02

Knäppet i mina högtalare finns också. Mac Pro och digitalt optiskt ut. Knäpper då och då.

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200705/09/20070509115524_MOB515/20070509115524_MOB515.dbp.asp

Enligt Mobil skall tydligen M600 och P990 få iSync-stöd. Dock oklart i artikeln när detta skall ske.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-23 00:58
Ursprungligen av Kristofer:

http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200705/09/20070509115524_MOB515/20070509115524_MOB515.dbp.asp

Enligt Mobil skall tydligen M600 och P990 få iSync-stöd. Dock oklart i artikeln när detta skall ske.

Underbara nyheter om det är sant. Vet massor med folk som kommer bli glada om detta stämmer.

Uppdaterade både min mac mini G4 och powermac G5, bägge två startade om sig en extra gång.
Inga problem med optiskt ljud på G5-an, kollade på film igår direkt efter uppdateringen och det lät precis som vanligt.

jag kan inte skriva ut längre...?!

Jag fick upp någon mysko, blinkande symbol med en mac och ett frågetecken de två första gångerna jag bootade om. Någon som vet vad den betyder?

Ursprungligen av Kristofer:

Jag fick upp någon mysko, blinkande symbol med en mac och ett frågetecken de två första gångerna jag bootade om. Någon som vet vad den betyder?

Symbolen betyder att systemmappen inte gick att hitta. Om det tar tid att hitta systemmappen kan den ibland dyka upp för att sedan försvinna då systemmappen hittas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-22 21:32

Funkar finfint på min 2x2GHz G5 från mars 2005.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-06-23 15:55

Har inte märkt av några ljudproblem alls på min mac pro. kör optiskt digital ut till en nad stärkare.

Jag har inte sett eller läst något om att iSync i Leoparden är annorlunda än den i Tiger än, men det kan ju komma förändringar innan releasen. Vore fint med bättre stöd för SE-nallar.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-06-24 11:41

Någon annan som har problem med att montera usb-enheter som mp3-spelare? 10.4.10 hittar inte min mp3spelare samsung ypz5f, vilket inte 10.4.9 heller gjorde. Däremot hittar 10.4.8 mp3spelaren. Rätt störande att behöva köra 10.4.8 på ena macbookpron för att kunna föra över musik, och 10.4.10 på den andre.

någon som har tips på en lösning? är mycket tacksam för alla tips.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-25 00:23

Jag kan inte montera telefonens minneskort via extern usb-kortläsare sedan 10.4.10 uppgraderingen. (MemoryStick ProDuo via noname-läsare) Fungerade fint upp till 10.4.9. Går fortfarande att montera via telefon-kabeln, men då blir det ju låg hastighet. Mina andra FireWire och USB-diskar fungerar fortfarande.

Vi är inte ensamma om problemet, hittade länk här:
Apple Diskussions: 10.4.10 & USB Ex HD

Har inte märkt några problem mer än att jag anar en knäppning i högtalarna när jag inte har iTunes igång. Lite smådrygt men jag verkar inte vara ensam om det.

Bevaka tråden