Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme som slav i WDS nätverk?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-07-02 20:03

Jag har kopplat datorn via kabel till Airport Extreme Basestation.
Till telejacket har jag bredbandsbolagets trådlösa Xavi-router kopplad.

Nu hade jag hoppats att jag därigenom skulle komma ut på nätet, men det gör jag inte.

Någon som har nån aning om hur man gör? Eller om den ens går?

Så här skriver Apple:

"The base station that connects to your Internet service provider is the main base station. A remote base station connects wirelessly to the main station and extends (or "rebroadcasts") the wireless network to clients that are not in range of the main. A relay base station is like a remote, but it has the additional function of extending the wireless network to a remote which isn't within range of the main. There can be only one relay between a remote and a main.

AirPort Express and all AirPort Extreme base stations can use WDS. Earlier AirPort base stations can't."

A WDS network with one main, two remotes, a relay, and an AirTunes stream might look like this:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107454

Detta kräver dock att din andra basstation kan agera "master" och den kanske inte har WDS möjligheter?

  • Medlem
  • 2007-07-02 23:13

Stort tack!

Jag har försökt slå upp Xavi X5258-P2 och vad jag ser har den inte stöd för WDS. Lönlöst att fortsätta försöka på det sätter alltså.

Jag antar att med ADSL från Bredbandsbolaget, måste jag fortsätta använda Xavi:n som jag fick från dem (?). Skulle det isf istället gå att koppla den via kabel till airport basestation och på så sätt "förstärka" signalen??

Erik

1
Bevaka tråden