Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacOS vill starta om utan förklaring

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-07-16 08:37

Jag har sedan några dagar en Macbook Pro. Två gånger nu har jag råkat ut för att när jag ska börja använda datorn efter att den har stått påslagen ett tag möts av en bild av på/av knappen och en text på flera språk som säger att jag behöver starta om datorn och en kort beskrivning. Inget fungerar utan det enda sättet att starta om datorn är att trycka på på/av knappen.

Någon som vet vad det här kan bero på?

Det kallas för en Kernel Panic. Om det är en helt ny dator, och du inte har installerat någon underlig drivrutin eller så på den så är det mycket möjligt att det orsakats av ett hårdvarufel.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-07-16 21:20
Ursprungligen av DrRotmos:

Det kallas för en Kernel Panic. Om det är en helt ny dator, och du inte har installerat någon underlig drivrutin eller så på den så är det mycket möjligt att det orsakats av ett hårdvarufel.

Hmmm, jag har knappt installerat något alls. Jag får se om det återkommer, i så fall ringer jag Apple.

Jag har försökt kolla loggar odyl för att få mer info men jag har inte hittat något. Finns det några loggar för Kernal Panic?

1
Bevaka tråden