Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tag en bild av ditt rack!

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Här kommer en väldigt nördig tråd. Fota av ditt rack och lägg upp den finaste bilden. Jag börjar med ett litet bidrag. Tyvärr inte bara Xserves, men väl 3st

Inte mitt rack..men en kul bild jag tog på Cisco's software regression-testcenter i SanJose

  • Oregistrerad
  • 2007-01-30 13:29
Ursprungligen av lilledanne:

Inte mitt rack..men en kul bild jag tog på Cisco's software regression-testcenter i SanJose

En Cisco 12000 tillsammans med Netgear

Senast redigerat 2007-01-30 21:59

Klabbig router

Tänkte nog mer på Netgear:en som letat sig in i Ciscos heligaste

Kärlek gjord i himmelen eller nåt...

Kenneth M. Flyttade dina inlägg om kyla till en egen tråd. Du är dock fortfarande välkommen att posta bilder på ditt rack i denna tråd

  • Oregistrerad
  • 2007-01-31 10:44

Vårt rack är fullt av massa jox så det vågar jag inte visa - Vi står dock i sveriges förmodlingen operatörstätaste hall där digitalkameran skulle gå varm om jag skulle fota alla 7500 kvadratmeter rack

Klart du ska fota racket! Om inte annat kanske då får lite uppmuntran att städa det innan du bränner av en bild eller två

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-08 21:14

Tanken var att jag skulle fotta redan i Januari men jag lånade ut min kamera strax innan nyår... Fick tillbaka den igår! Så här ser rackskåpet ut idaxläget!, men mer blir det! Vad vet jag inte än...heh

Vad lagrar du som tar sån plats?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 12:14

Otroligt mycket video media i alla dess slag. Killen som jobbade här tidigare räknade på saken och kom fram till att en sån här lösning är billigare och mer kompakt än vad en bandlösning skulle vara. Vet inte om jag tror det men det är bra jävla smidigt.
Kort och gott. Mycket media i alla dess slag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-09 13:09

pr0n pr0n pr0n..

Men varför tgb och mus där? Och i så fall ingen skärm?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 14:49

Har inte riggat remote desktop än så därför är tgb och musen där.. Men dom försvinner snart! Har gjort om rummet jag sitter i för att göra det lättare att bygga in rackskåpet och ett par datorer. Så snart slipper jag den vidriga kylan och framför allt ljudet i rummet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-07-09 15:17

Vore kul om Mr XServe (Björnström) la upp foto på forumets rackuppsättning! Eller andra rackuppsättningar som han har hand om...

Jag ska ta bilder när vi är klara med lite ombyggnad. Ska kasta ut lite fulburkar (har en gammal Dell P3/700 6U maskin bland annat) och kasta in lite fler Xserve och vår nya Xserve RAID. Sen kommer det se najs ut

Ny switch inköpt också så nätverkskablarna ska dras om lite grann.

Har även köpt en APC strömplint så jag måste dra om alla strömkablar också.

Tänkte göra det "fint och ordentligt" och sen kanske köra en liten visning IRL för intresserade!

Ursprungligen av Björnström:

Jag ska ta bilder när vi är klara med lite ombyggnad. Ska kasta ut lite fulburkar (har en gammal Dell P3/700 6U maskin bland annat) och kasta in lite fler Xserve och vår nya Xserve RAID. Sen kommer det se najs ut

Ny switch inköpt också så nätverkskablarna ska dras om lite grann.

Har även köpt en APC strömplint så jag måste dra om alla strömkablar också.

Tänkte göra det "fint och ordentligt" och sen kanske köra en liten visning IRL för intresserade!

Allt det här blev klart i tisdags! Fick in en ny Xserve QuadCore, en Google Mini sökbox också. En ny HP Proliant DL160 med ny brandvägg installeras imorgon liksom vår 8x750GB RAID-6 volym.

Ursprungligen av Björnström:

..liksom vår 8x750GB RAID-6 volym.

tss tsss... Fattigmans-RAID. Det skall vara minst 16 diskar

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-08-05 19:19

Hur går det?

Han ligger väl o latar sig på playan i portugal fortfarande?

Håller på fräsha upp racket lite så ja tänkte skriva en rad här i. Väntar på 2 nya servrar + en läcker rack console. Kolla in länken nedan. Jag ska pejsta lite bilder när allt är på plats

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=255017#

Ursprungligen av Johan S:

Håller på fräsha upp racket lite så ja tänkte skriva en rad här i. Väntar på 2 nya servrar + en läcker rack console. Kolla in länken nedan. Jag ska pejsta lite bilder när allt är på plats

http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=255017#

Nice Johan! Varifrån beställde du den och hur mycket kostade den?

  • Oregistrerad
  • 2008-09-05 22:50

Skitgammal tråd men vill du ha en billigare 19" format skärm så kostar dom bara runt 5000 hos dell

Hittade en annan som var billgare också..

  • Oregistrerad
  • 2008-09-12 23:41

Endast två bilder, *sucka* Finns det INGA roliga mac users med rack ?

(Nä, på vårt jobb kör vi bara windowsburkar, men jag ska ta en bild )

Ska väl kanske ta en update på mitt också.. Har hänt en del

Kom igen. Mer bilder!

Här kommer den nya bilden
Får ursäkta den pissiga mobil-kvallan.

Ursprungligen av Johan S:

Här kommer den nya bilden
Får ursäkta den pissiga mobil-kvallan.

Mäktigt... Kan ni inte skriva vad ni använder servrarna till också :)!?

Bevaka tråden