Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mbox 2 mini terapi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-21 21:55

Måste skriva av mig, mitt mbox2 mini-interface driver mig till vansinne.
Har nätt och jämnt nått gränsen för vad jag tolererar.
Har sen jag köpte detta (på pappret) förnäma usb ljudkort haft allt tänkbart strul. T ex att kortet inte ger ett ljud ifrån sig ibland när jag har haft datorn igång ett tag. Jag har extremt och då menar jag EXTREMT hög in-signal på kortet som kommer och går godtyckligt. Att Digidesign sen vill att man i princip stänger av alla funktioner överhuvudtaget i osx och kopplar bort alla enheter anslutna till datorn gör ju inte saken roligare (ingen airport, bluetooth, spotlight eller dashboard). Att men sen också måste akta sig extremt mycket för vad man uppdaterar på datorn gör ju också sitt till.
Med samma tillverkare av kort och mjukvara borde ju det här funka klockrent.
Hade mer än gärna kört pro-tools, men orkar snart inte mer, vet nån vad jag gör för fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 00:39

Att Digidesign driver folk till vansinne är inget nytt... jag hatar dem..
Men PT är ju tyvärr det överlägset bästa programmet när det gäller ljudredigering och mixning tycker jag. Om Digi ändå kunde fatta att det är MJUKVARAN man vill åt, INTE deras ljudkort... Skulle lätt pröjsa närmare 10000:- för PT LE (om de bara utökade antalet voices och la till surround), om jag kunde köra det med mitt RME-kort.

Du har säkert testat allt sånt, men för mig löstes en massa problem när jag ändrade klockan till 12-timmarsvisning, samt bytte till USB-porten närmast nätsladden på min Macbook Pro. Nu har jag iofs en gammal Mbox, men det verkar vara liknande problem med alla USB-kort om man får tro trådarna på Digis user conference..

Lugn o fin nu;)
Vad har du för Mac, os version mm? Följ troubleshoting tipsen på digidesigns site så ska det inte vara några problem.

När får du hög insignal? när du spelar in direkt in(gura) , mic ?

Vet att det varit strul med vilken usb port man ansluter mbox till (ska va den första), ska kolla om det problemet är löst, återkommer i den frågan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-08-22 23:34

Får tacka för dom uppmuntrande orden, vad det gäller den höga signalen så är det när jag spelar in via line ingångarna (har inte testat mic ingången) och då kan jag knappt röra gainportarna utan att signalen blir överstyrd, även om pad knappen är intryckt.

Ursprungligen av Maxwell:

Får tacka för dom uppmuntrande orden, vad det gäller den höga signalen så är det när jag spelar in via line ingångarna (har inte testat mic ingången) och då kan jag knappt röra gainportarna utan att signalen blir överstyrd, även om pad knappen är intryckt.

Det verkar ju mycket konstigt detta. Har aldrig varit med om eller hört nåt liknande.
Hur spelar du in? Rakt in från gitarr in i mbox? eller?

1
Bevaka tråden