Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Indesign > Incopy, CS2

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver exportera IDCS2-dokument till Incopy, men möjligheten saknas i mitt Indesign CS2. Enligt den inbyggda hjälpen ska det finnas under Redigera>Incopy>Exportera men det finns inget sådant i min Redigerameny - och ingen annanstans heller! Vad i helskotta beror detta på?

Du måste installera InCopy-plugins som finns på installationsskivan för InDesign CS2. När du gjort det kommer du att ha nya menyer och verktyg.

Du kan däremot inte exportera ett helt InDesign-dokument till InCopy, utan de enstaka artiklarna i det. Du kan självklart välja att exportera alla artiklar. InCopy-användaren kan sedan antingen öppna artikel-filen (dvs en fil per text) eller InDesign-dokumentet, som då fungerar som ett slags visningsläge för de olika artiklarna. Själva förändringen sker alltså i artikelfilerna.

Du är en hjälte, Richard. Heder och tack för snabbt och, som vanligt, initierat svar!

Jag har inga sådana val vid installationen, och på extraskivorna finns inget som har med Indesign/Incopy att göra. Eftersom detta handlar om ett privat projekt jobbar jag på sambons arbetsdator här hemma där hon har CS2 Premium, Education version. Är det månne Education-versionen som gör att denna funktion är borta?

1
Bevaka tråden