Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kategorier syns inte

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

har köpt en ipod video och undrar varför jag inte kan se kategorin "Tv-program" i ipoden? den borde väl finnas i ipoden och inte bara i itunes? Sen så finns inte kategorin "Musik video" i itunes men den finns i min ipod, jag vill ju kunna ändra och ta bort musikvideos? nu är de ju fast där om jag lägger in dem, hur får jag fram dessa kategorier i itunes och i min ipod?

På min iPod så syns "TV-program" som underkategori till Videos (min iPod är på engelska), och jag har inte ändrat något så det borde vara så från fabriken.

Musikvideon hamnar under "Musik" i iTunes, och får därmed inte en egen kategori. Jag ändrar mina musikvideon till bara "Film" (?,Movie på engelska), då jag inte vill ha dessa bland min musiksamling i iTunes.

Hej!

Tack för ditt svar, det löste sig med itunes men jag ser fortfarande inte "tv program" i ipoden, när jag går in på "video" sen så kan jag välja mellan: videospellistor,Filmer,Musikvideor,videopodcaster,videoinställningar, och ingen i dem finns något om tv program.

Nu har jag testat mig runt lite med min iPod, om jag inte har några filer listade som TV-program så försvinner den delen av menyn. Så antagligen beror avsaknaden av "TV-program" på en av två saker:

  • Du har inte några filer som iTunes anser vara TV-program, d.v.s. du har inte ställt in att de är TV-Progam. Detta görs genom att högerklicka (ctrl-klicka på en Mac) på filen och väljer "Video", där kan du ändra så att filen blir ett TV-program.

  • Du har iTunes inställt på att inte synka TV-program. Detta åtgärdas när iPoden är kopplad till datorn i iPod menyn i iTunes, där du kan välja att synka alla program, bara vissa avsnitt eller vissa serier.

Hoppas att detta löser problemet.

/Michael

Men! jag har ställt in att dem ska ligga i tv program och jag ser dem i "tv program" listan i ipoden i itunes.
så det finns klipp i tv program bara den fliken inte finns i ipoden,

Ok, nästa fråga. Har du iTunes 7? Med iTunes 6 så hamnar bara TV-program köpta från iTunes Store under "TV-program" på iPoden, dina egna filer hamnar bland de övriga film-filerna. Medan iTunes 7 gör att alla TV-program, även de du själv lagt in i iTunes, kommer med under TV-program.

Hoppas du förstår vad jag försöker säga, är lite för trött för att tänka helt klart.

Jag har itunes 7...

men jag ser ju grejjerna i itunes under "tv-program" i ipoden, och inte på min dator!
dem ska ju ligga där i ipoden också, men fliken syns bara inte, och dem finns inte i "filmer"...

Jag hatar att erkänna mig besegrad, men jag vet inte vad mer man kan göra. Jag får överlåta det här till någon annan som kanske har några idéer. Hoppas att det löser sig för dig.

/Michael

ok

Men , det är inget måste att jag ska kunna se den då jag kör med spellistor, men tack för din hjälp alifall!

1
Bevaka tråden